پول‌های سنگین به میدان می‌آیند / سرمایه‌های خود را به ۳ بخش تقسیم کنید

طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ سپرده‌های اشخاص حقوقی مشمول مالیات خواهد شد، اما صندوق‌های درآمد ثابت احتمالا معاف از این مالیات باشند.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ معافیت صندوق‌های بادرآمد ثابت باعث می‌شود که از ۹۰۰ همت سپرده اشخاص حقوقی که در بانک‌ها وجود دارد، بخشی از آنها به صندوق‌های درآمد ثابت منتقل و باعث ورود پول سنگین به این صندوق‌ها شود.

امیر ندیری – مدیر صندوق های کارگزاری اقتصاد در گفت و گو با صدای بورس گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ سپرده‌های اشخاص حقوقی مشمول مالیات خواهد شد، اما صندوق‌های درآمد ثابت احتمالا معاف از این مالیات باشند. این اقدام باعث می‌شود از ۹۰۰ همت سپرده اشخاص حقوقی در بانک‌ها، بخشی به صندوق‌های درآمد ثابت منتقل شود که باعث ورود پول سنگین به این صندوق‌ها می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:

طلای ۴ هزار دلاری؟


وی با اشاره به این نکته که منابعی که وارد صندوق‌های درآمد ثابت می‌شود باید در سه قسمت سرمایه‌گذاری شود، افزود: حداقل ۴۰درصد از این منابع باید به خرید اوراق اختصاص پیدا کند؛ این موضوع باعث می‌شود تقاضا برای اوراق بالا رود و نرخ بهره اوراق کاهش پیدا کند که اثر غیرمستقیم مثبت بر بازارسرمایه می‌گذارد. از طرفی هم باید حداقل ۱۵ درصد از منابع وارد شده به صندوق‌های در سهام سرمایه‌گذاری شود که این هم طبیعتا باعث می‌شود، تقاضا برای سهام بالا رود و رشد قیمت سهام را به دنبال داشته باشد.

ندیری بیان کرد: باقی مانده مبالغ جذب شده توسط صندوق‌ها هم می‌تواند در بانک‌ها سپرده‌گذاری شود.

کد خبر 448321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =