پیش‌بینی بازار ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / کدام صنایع امروز مورد توجه قرار می‌گیرند؟

در بازار روز دوشنبه نسبت به مدل معاملات، اخبار مثبت برجامی و قیمت‌های جهانی انتظار داریم گروه‌های فلزات اساسی، پالایشگاهی، خودرو و بانک در صدر تقاضا باشند و بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دهند.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ سه مولفه وجود دارد که در روزهای آتی می‌تواند نوید روزهای خوب در ‌رو بازارسرمایه باشد و از لحاظ تکنیکالی تثبیت شکست مقاومت ۱/۳۰۰ هزار واحدی می‌تواند سیگنال مناسبی برای تایید پایان روند نزولی و ورود پول‌های پارک شده باشد.

مسعود مهدیان، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: معاملات بازارسرمایه با برتری محسوس تقاضا در چند روز اخیر امیدوارکننده بوده است؛ بطوری‌ که در روز گذشته رکورد ارزش معاملات خرد سهام در چهار ماه گذشته شکسته شد و به عدد قابل قبول حدود ۵۱۰۰ میلیارد تومان رسید. همچنین شاخص کل هم امروز توانست با رشد چشمگیر ۲۳۸۳۵ واحدی مقاومت سرسخت و مهم ۱/۳۰۰ واحدی را با قدرت پشت سربگذارد.

وی افزود: سیر اخبار مثبت از جمله حصول توافق احتمالی در مذاکرات وین، رشد قابل توجه قیمت‌های جهانی، کامودیتی‌ها و نفت و همچنین به نوعی ارزنده بودن کلیت بازارسرمایه به لحاظ بنیادی و کف‌سازی مناسب در قیمت‌های حمایتی سهم‌ها به‌ خصوص سهام بزرگتر، همگی از عوامل شادابی و رونق چند روز اخیر معاملات بورس تهران است.

مهدیان عنوان کرد: در یکی دو روز اخیر، مولفه‌های تغییر روند بازارسرمایه آلارم‌های خوبی صادر کرد؛ از جمله افزایش ارزش معاملات، ورود پول حقیقی که در روز گذشته به حدود ۲۴۳ میلیارد تومان رسید و خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثابت مبلغ ۳۹۳ میلیارد تومان را ثبت کرد. همچنین استمرار این سه مولفه در روزهای آتی می‌تواند نوید روزهای خوب در بازار سرمایه باشد و از لحاظ تکنیکالی تثبیت شکست مقاومت ۱/۳۰۰ هزار واحدی میتواند سیگنال مناسبی برای تایید پایان روند نزولی و ورود پول‌های پارک شده باشد.


  • بیشتر بخوانید:

چشم‌انداز بازار کامودیتی‌ها در سال ۱۴۰۱/ اثرات حمله روسیه به اوکراین بر محصولات کشاورزی


این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: برای بازار امروز نسبت به مدل معاملات و اخبار مثبت برجامی و قیمت‌های جهانی انتظار داریم گروه‌های فلزات اساسی، پالایشگاهی، خودرو و بانک در صدر تقاضا باشند و بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دهند.

به گفته وی در گروه‌های کوچک هم از جمله زراعت و دامپروری و غذایی با توجه به مصوبه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که به تایید نمایندگان مجلس رسید و تاثیرپذیری مثبت در سودسازی از این ناحیه در گروه‌های ذکر شده می‌توانند مجدد همچون روز گذشته مورد توجه خریداران قرار گیرند.

کد خبر 448167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =