پیش بینی بازار یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

بورس اوراق بهادار اولین روز از هفته جاری را تحت تاثیر اخبار و شایعات رسیده از مذاکرات وین مبنی بر اتمام این دور از مذاکرات و همچنین رشد نرخ کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، مثبت و با تقویت طرف تقاضا آغاز کرد.

به گزارش صدای بورس؛ بورس اوراق بهادار اولین روز از هفته جاری را تحت تاثیر اخبار و شایعات رسیده از مذاکرات وین مبنی بر اتمام این دور از مذاکرات و همچنین رشد نرخ کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، مثبت و با تقویت طرف تقاضا آغاز کرد.

با گذر از نیمه ابتدایی، افزایش تقاضا در صنایع ذی‌نفع توافق موجب شد تا جو مثبت به دیگر صنایع بازار نیز تسری یابد. به این ترتیب و در پایان یک روز خوب بورسی شاخص کل با رشد ۱۷ هزارو ۶۲۷ واحدی در یک قدمی کانال ۱.۳ میلیون واحد قرار گرفت. نماگر هموزن نیز در انتهای جلسه معاملاتی با افزایش ۰.۴۹ درصدی به کار خود پایان داد.

بازار، هفته سوم اسفند را پر قدرت شروع کرد. به نظر بخش بااهمیتی از ابهاماتی که بازار از آن می‌ترسید رفع شده است بجز یک عامل، ریسک نرخ ارز. به واقع تا امروز وجود سناریوهای مختلف برای روند آتی بازار باعث شده بود تا معامله‌گران با احتیاط بیشتری دست به خرید شوند. اما حال که تکلیف توافق نسبتا روشن شده و خطر ریزش کامودیتی‌ها حداقل در بازه فعلی دور از انتظار است، بنظر می‌رسد بزرگترین ترس فعالان در برهه فعلی کاهش نرخ ارز باشد، نرخ ارزی که اکنون در بازار آزاد در حوالی کانال ۲۵ – ۲۶ هزار تومان در نوسان است که البته ترس بیهوده‌ای است چراکه همانطور که بارها اشاره شد، مبنای انجام معاملات ما در بازار نرخ دلار نیما است، دلاری که به عقیده اکثر تحلیلگران با افزایش قیمت امروز یک گام دیگر تا تک نرخی شدن فاصله دارد. لذا با این تفاسیر می‌توان به آینده بازار تا حدودی امیدوار بود مگر اینکه در روزهای آتی شاهد تغییر و تحولات بزرگی در مولفه‌های اصلی تاثیرگذار در بازار باشیم.

برای امروز، با توجه به چراغ سبز حقیقی‌های بازار و همچنین افزایش ارزش معاملات خرد در انتهای جلسه معاملاتی شنبه، بازاری مثبت و البته پر عرضه مد نظر خواهد بود.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 448086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =