نقش احیای برجام در دو صنعت مهم / برجام بازار سرمایه را زیر و رو خواهد کرد

انتظار می رود در هفته آینده بازار مثبتی داشته باشیم؛ همچنین برای ادامه دار بودن این روند نیاز به ورود نقدینگی به بازار برای چندین روز پی در پی و همچنین ثبات قیمت دلار در محدوده ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ در صورت نهایی شدن احیای برجام، گروه‌های بانکی و خودرویی می‌توانند روند مثبتی را داشته باشند و گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها هم باتوجه به برجام و تحریم‌های روسیه می‌توانند یکی دیگر از گروه‌های مورد استقبال بازار باشند.

سجاد مرادی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: در یک هفته گذشته بازار با سردرگمی همراه بود و در رفت و برگشت‌های روزانه شاخص در کانال یک میلیون و دویست و هشتاد هزار واحد جریان داشت.
وی افزود: ارائه گزارشات ماهانه شرکت‌ها بر روی سامانه کدال که نشان از عملکرد خوب شرکت‌ها در یک ماه گذشته بود، نتوانست بازار را متقاعد به تصمیم گیری برای رشد رو به جلو کند.
مرادی عنوان کرد: بازار در این روزها بیشترین وزن تصمیم گیری برای جهت دادن به معاملات خود را نگاه به مذاکرات برجامی می‌داد که البته کاملا منطقی است.
به گفته وی بازار سرمایه در چند ماه گذشته با ریسک‌های جدیدی روبرو شد؛ از جمله قطع شدن گاز برای صنایع پتروشیمی و فولادی و همچنین سهمیه بندی برق برای تایمی از شبانه روز که برای رفع هر دوی این موارد نیاز به سرمایه‌گذاری است که با انجام شدن برجام و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور می تواند این لنگر ذهنی برای وجود مداوم این ریسک‌ها را از بین ببرد.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: باتوجه به قیمت نفت ۱۱۲ دلاری و همچنین دیگر کامودیتی‌ها که نزدیک به سقف تاریخی خود معامله می‌شوند و همچنبن احیای برجام می‌توان امیدوار بود که هفته آتی یک هفته سبز برای بازار سرمایه ایران باشد. گروه پتروپالایشی قطعا باتوجه به قیمت نفت و افزایش کرک اسپرد محصولات پالایشی و همبستگی محصولات پتروشیمی با نفت می‌تواند در کانون توجه بازار قرار بگیرد.
مرادی اظهار داشت: در صورت نهایی شدن احیای برجام گروه‌های بانکی و خودرویی نیز می‌توانند در این بین سهمی از روند مثبت را به خود اختصاص دهند و گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها نیز با توجه به برجام و تحریم‌های روسیه می‌توانند یکی دیگر از گروه‌های مورد استقبال بازار باشند.
وی افزود: در بین صنعت سرمایه گذاری و هلدینگ‌ها در این زمان نمادهایی که توان تقسیم سود بیشتری داشته باشند مورد توجه قرار می‌گیرند و ارزش روز دارایی آنها وزن کمتری پیدا می‌کند.
این فعال بازار سرمایه بیان داشت: انتظار می رود در هفته پیش رو بازار مثبتی داشته باشیم؛ البته برای ادامه دار بودن این روند نیاز به ورود نقدینگی به بازار برای چندین روز پی در پی و همچنین ثبات قیمت دلار در محدوده ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است.

کد خبر 447983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =