با تقویت ارزش دلار، قیمت جهانی طلا کاهش یافت

در حالی که درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین ادامه دارد و ارزش دلار تقویت شده است قیمت طلا روز جمعه اندکی کاهش داشت، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم های چند ماه گذشته باقی ماند. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به هزار و ۹۳۶ دلار و ۶۱ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۲۳ درصد کاهش به هزار و ۹۳۹ دلار و ۳۰ سنت رسید. در همین حال قیمت فلز پالادیوم نیز که در صنعت خودروسازی مصرف بالایی دارد با نیم درصد رشد به ۲ هزار ۵۹۳ و دلار و ۲۸ سنت رسید.

روسیه تامین کننده ۴۰ درصد پالادیوم جهان است. ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «با توجه به کمبود و جهش قیمتی که در قیمت خودروها شاهد هستیم و همچنین اختلال های به وجود آمده در عرضه رشد قیمت قابل توجه پالادیوم چندان تعجب آور نیست.»


بیشتر بخوانید:

مذاکرات آتش بس، قیمت جهانی طلا را پایین آورد


به گفته اسپیواک، جنگ در اوکراین و تحریم هایی که از سوی کشورهای غربی بر روسیه تحمیل شده سبب کاهش قابل توجه دسترسی به پالادیوم تولیدی روسیه شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی روز سه شنبه به بالاترین رقم ۲۰ ماه گذشته رسید و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

به گزارش تسنیم، سرمایه گذاران اکنون منتظر سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو در کنگره هستند تا سرنخ های جدیدی از افزایش نرخ بهره به دست بیاورند.

کد خبر 447890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =