خبر خوب برای تعاونی های سهام عدالت

وزیر کار گفت: در بحث پرداخت حقوق تعاونی‌های سهام عدالت با همکاری و هماهنگی وزارت امور اقتصاد و دارایی مقرر شد ۷۵ درصد مطالبات آنها در اسرع وقت پرداخت شود.

به گزارش صدای بورس، حجت الله عبدالملکی، وزیر کار در اولین جلسه بررسی سند توسعه بخش تعاون اظهار کرد: در مدت ۶ ماه اخیر خط اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی‌ها با همکاری بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ایجاد شده است؛ همچنین ۱۱ مرکز نوآوری بخش تعاون و ۹ شرکت تعاونی دانش بنیان شکل گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حل مشکل ۶۰۰ تعاونی طی این مدت خبر داد و افزود: در بحث پرداخت حقوق تعاونی‌های سهام عدالت با همکاری و هماهنگی وزارت امور اقتصاد و دارایی مقرر شد ۷۵ درصد مطالبات آنها در اسرع وقت پرداخت شود.


بیشتر بخوانید:

هفته آینده سود سهام عدالت پرداخت می‌شود؟


وی گفت: ۱۲۴۰ شرکت تعاونی در شش ماه اخیر تشکیل شد که این تعداد تعاونی بیش از ۲۸ هزار فرصت شغلی به وجود آورده اند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اجرای سند تعاون را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد، افزود: از جمله اهداف پیش بینی شده در سند توسعه تعاون را، ایجاد سامانه مشوق‌ها و حمایت‌ها، اجرای مقدماتی سرویس نقل و انتقال الکترونیکی عضویت در شرکت‌های تعاونی و تدوین شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در اجرای سند توسعه بخش تعاون است.

به گزارش گسترش نیوز، وی با بیان اینکه گزارش دستگاه‌های مختلف در حوزه تعاون توسط وزارت کار در انتهای بهار سال ۱۴۰۱ ارائه می‌شود، گفت: تاکنون فرهنگ اساسی تعاون و اعتقاد به تعاون شکل نگرفته است و در این زمینه، مخاطب اول مسئولان هستند. اگر مسئولان به تعاون باور داشته باشند این فرهنگ، ساری و جاری می‌شود لذا در وزارت تعاون اعلام کردیم اصل بر فعالیت تعاونی است و حتماً پیگیری می‌کنیم که این فرهنگ نهادینه شود.

کد خبر 447738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =