حمایت ۲ هزار میلیارد تومانی «وبانک» از بازار سرمایه

مدیرعامل «وبانک» از حمایت بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی گروه توسعه ملی و شرکت‌های زیرمجموعه از بازار سرمایه داد.

صدای بورس- بابک سعیدی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در راستای ماموریت معمول برای هلدینگ‌های چند رشته‌ای، بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان حمایت از سهم‌های تابعه خود را از طریق صندوق بازارگردانی و بیش از ۷۴۰ میلیارد تومان را به صورت حمایت مستقیم از سهام ارزنده شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه انجام داده است. همچنین طی روزهای معاملاتی سال جاری، مجموع خرید مستقیم «وبشهر» و «سیدکو» مبلغی بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان بود.
به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی افزود: شرکت گروه توسعه ملی در طول ۳ دهه فعالیت خود به‌عنوان یک هلدینگ چندرشته‌ای صنعتی، در صنایع متنوعی از جمله محصولات شیمیایی، سیمان، واسطه‌گری مالی، محصولات غذایی، شوینده و دارویی، زراعت، ماشین‌آلات و لاستیک و پلاستیک، سرمایه‌گذاری کرده و حضور فعال داشته است. «وبانک» طی این سال‌ها، به‌رغم مواجهه با مشکلات و شرایط دشوار در محیط کسب‌وکار، همواره تحول‌آفرینی در عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر، افزایش نقدشوندگی و بازدهی دارایی‌ها، خلق ارزش برای ذینفعان و نیز حضور مؤثر در بازار سهام را سرلوحه امور خود قرار داده است.
به گفته سعیدی «وبانک» در سال ۱۴۰۰ نیز، با همه فراز و فرودهای ناگهانی و چشمگیر در بازار سهام که منجر به عدم ثبات و دشواری تحلیل‌پذیری آن شده است، در راستای مأموریت و راهبردهای کلان خود، حمایت از این بازار را از طریق نقش‌آفرینی مستمر در سمت خرید سهام و بازارگردانی فعالانه نمادهای معاملاتی زیرمجموعه ادامه داده است.
مدیرعامل «وبانک» در گفت و گو با پایگاه خبری بورس ۲۴ در خصوص میزان حمایت گروه توسعه ملی از سهام بازار سرمایه‌ای هلدینگ اظهار کرد: گروه توسعه ملی از ابتدای سال جاری حدوداً مبلغ ۶۳۰ میلیارد تومان بر مبنای تحلیل و با توجه به ارزندگی بابت خرید سهام شرکت‌های بنیادی و پرپتانسیل پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس و به‌طور ویژه، سهام شرکت‌های تابعه خود، اختصاص داده است. نکته شایان‌ذکر اینکه، شرکت‌های سرمایه‌گذاری تابعه «وبانک» نظیر گروه توسعه صنایع بهشهر، سیدکو و … نیز در همین مسیر گام برداشته و مبالغ قابل‌ملاحظه‌ای را صرف حمایت از بازار سهام کرده‌اند. خالص خرید در نمادهای موضوع بازارگردانی «صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی» بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان بوده و همچنان در حال افزایش است. همچنین، برآیند خرید و فروش در صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی «نوین پیشرو» و «گروه توسعه بهشهر» نیز تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۰ بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است.
به گفته سعیدی، آمارهای موجود نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ مجموع حمایت گروه توسعه ملی و شرکت‌های تابعه در بازار سرمایه ۲۱۴۰ میلیارد تومان بوده است و همچنان «وبانک» سیاست حمایت از بازار سرمایه و حمایت از سرمایه سهامداران خود را همچنان در دستور کار قرار خواهد داد.

کد خبر 447737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =