سه گروه مهم تا تعیین تکلیف برجام

با افزایش و ثبات نرخ دلار نیمایی و کاهش فاصله آن با بازار آزاد و افزایش قیمت‌های جهانی می‌توان به مرور شاهد افزایش تقاضا برای شرکت‌های صادراتی در روزهای آینده بود.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛‌ برای روز دوشنبه با توجه به رشد شاخص هم وزن و افزایش نسبی تقاضا در گروه بانکی در روز جاری، می‌توان انتظار داشت شرکت‌های سیمانی و غذایی و دارویی مورد استقبال خریداران باشند و تا تعیین تکلیف برجام گروه‌های خودرویی، بانکی و پالایشی متعادل باشند.

محمدمسعود غلامپور، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: بازار سهام که هفته گذشته را با خوش بینی به مذاکرات برجام و افزایش تقاضا در سهام برجامی خودرو و بانک به پایان رساند بود، در اول هفته جاری با حمله روسیه به اوکراین و ترس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجامی مجددا وارد شوک شد و در روز قبل شاهد افزایش عرضه‌ها در نمادهای خودرویی و بانکی و کمی تقاضا در نمادهای دلاری بودیم.
وی افزود: در روز جاری کمی خوش بینی بر بازار مسلط گشت و با وجود پایین بودن ارزش معاملات خرد در حدود ۲ همت شاهد تعادل عرضه و تقاضا در عمده نمادهای بازار بودیم که بیشتر ناشی از تعیین تکلیف نرخ گاز و دلار ۴۲۰۰ در بودجه بود.
غلامپور عنوان کرد: برای روز دوشنبه، با توجه به رشد شاخص هم وزن و افزایش نسبی تقاضا در گروه بانکی در روز جاری می‌توان انتظار داشت شرکت‌های سیمانی و غذایی و دارویی مورد استقبال خریداران قرار گیرند و تا تعیین تکلیف برجام گروه‌های خودرو و بانک و پالایشی متعادل باشند.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از سوی دیگر با افزایش و ثبات نرخ دلار نیمایی و کاهش فاصله آن با بازار آزاد و افزایش قیمت‌های جهانی می‌توان به مرور شاهد افزایش تقاضا برای شرکت‌های صادراتی در روزهای آینده بود.

کد خبر 447725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =