پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین بر اقتصاد

اقتصاد جهانی با حمله روسیه به اوکراین، شاهد چشم‌انداز تازه‌ای است.

به گزارش صدای بورس، در حالی که جهان همچنان با پاندمی کرونا درگیر است و نگرانی‌ها بابت ادامه‌دار شدن تورم در اقتصادهای پیشرفته به اوج خود رسیده است، اعلام جنگ روسیه به اوکراین دوره جدیدی را برای اقتصاد جهانی آغاز کرده است.

روسیه و اوکراین هر دو از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد معدنی، فلزات و محصولات کشاورزی به شمار می‌آیند و روسیه از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت و گاز در جهان به شمار می‌رود. این مساله بر پیچیدگی این درگیری بیش از پیش افزوده است.


بیشتر بخوانید:

هفت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر خاورمیانه


از سوی دیگر واکنش احتمالی آمریکا و اروپا به این اقدام روسیه بر پیچیدگی وضعیت افزوده است؛ مقامات غربی بر عدم‌مداخله در درگیری‌ها تاکید دارند و در عوض روسیه را با تحریم‌های سنگین اقتصادی تهدید می‌کنند. این موضوع باعث شده تا با توجه به اینکه روسیه یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان مواد اولیه در جهان به شمار می‌رود نگرانی‌ها بابت افزایش قیمت مواد اولیه، مواد غذایی و فشار مضاعف بر زنجیره‌های تامین دوچندان شود.

به گزارش گسترش نیوز، کارشناسان در این زمینه اتفاق نظر دارند که جنگ اوکراین سه پیامد عمده به دنبال خواهد داشت؛ این سه پیامد عبارتند از کاهش رشد اقتصاد جهانی، فشار بیشتر بر زنجیره‌های تامین و در نهایت افزایش تورم و بی‌ثباتی‌های بیشتر در بازارهای مالی. به نظر می‌رسد در حالی که جهان همچنان از بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا سر بر نیاورده، شوک دیگری انتظار آن را می‌کشد.

کد خبر 447598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =