پیش بینی بازار امروز ، شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰

پیش بینی بازار شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ را بخوانید.

به گزارش صدای بورس ،  بورس تهران آخرین روز کاری هفته را متعادل و با رگه‌هایی از تقاضا آغاز کرد.

با گذر از دقایق ابتدایی، بهبود تقاضا در نمادهای مورد توجه که اکثرا هم از ذی‌نفعان توافق بودند در سراسر بازار تسریع یافت و موجب شد تا فروشندگان یک گام از مواضع خود عقب‌نشینی کنند. به این ترتیب در فقدان فروشندگان، خریداران با برتری نسبی در رینگ معاملات، شاخص را با افزایش ۳.۴۶۱ واحدی به نزدیکی کانال یک میلیون ۲۹۰ هزار واحدی رساندند. نماگر هم وزن معاملات نیز با ثبت بازدهی بیشتر از شاخص کل (۰.۵ درصد) به کار خود خاتمه داد.


بیشتر بخوانید:

بازار مسکن تا یک سال دیگر آرام است


یک هفته از اسفند ماه گذشت، حال بازار به مراتب بهتر از گذشته است. از جمله نکات مثبت معاملات در هفته‌ای که گذشت، می‌توان به برقراری تعادل و همچنین گردش پول در نمادهای متوسط و کوچک بازار اشاره داشت. به نظر می‌رسد با رفع برخی از ابهام‌ها، حالا فروشندگان متوجه شده‌اند که اصرار برای فروش در این مقطع آن هم با شرایط بنیادی فعلی دیگر توجیح اقتصادی ندارد. این موضوع را به طور ملموس‌تری می‌توان در سراسر بازار بخصوص نمادهایی که به شدت ریزش قیمتی داشته‌اند حس کرد. لذا از این به بعد ماجرا، بازار به شدت یاری دولت و قانون گذاران را می‌طلبد، چراکه اگر قانون‌گذاران یا به اصطلاح رگولاتور بازار نتواند از تعادل ایجاد شده محافظت کند، موج بی‌اعتمادی اینبار به شکل جدی‌تری دامن بازار را خواهد گرفت. علی‌الخصوص که ممکن است با حصول توافق با کاهش ارزش دارایی‌های سرمایه‌ای موازی روبرو شویم، از این رو عدم جذابیت بازار سرمایه می‌تواند باعث شدید خروج پول از بازار و ورود آن به بازارهای غیر مولد شود.

برای امروز، با توجه به تقاضای شکل گرفته و همچنین امیدواری به حصول نتیجه مثبت مذاکرات، بازاری متعادل با برتری نسبی خریداران در نمادهای کوچک و متوسط مد نظر خواهد بود.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 447580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =