کدام مواد غذایی ویتامین c دارد؟

ویتامین C یک ویتامین آنتی اکسیدانی است که از سلامت سیستم ایمنی در افراد در هر سنی حمایت می‌کند.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ مطالعات حیوانی و انسانی نشان داده است که ویتامین C ممکن است استرس اکسیداتیو (عدم‌تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن) را کاهش دهد، عملکرد بدن را برای محافظت در برابر بیماری قلبی بهبود بخشد و از بهبودی پس از سرماخوردگی حمایت کند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دادن ویتامین C به افراد مبتلا به کووید ممکن است به بهبود در طول دوره بیماری کمک کند . ویتامین C نقش بالقوه ای در پیشگیری و مدیریت عفونت های باکتریایی مانند سپسیس دارد، اگرچه برخی در جامعه علمی استفاده از آن را زیر سوال می‌برند . شواهد اولیه نشان می‌دهد که مصرف ویتامین C ممکن است به مبتلایان به کووید کمک کند، اما مطالعات بیشتری روی انسان‌ها مورد نیاز است.


بیشتر بخوانید:

روغن نارگیل یا روغن زیتون ؛ کدام بهتر است؟!

کدام غذا امگا ۳ دارد؟


در اینجا چند ماده غذای طبیعی سرشار از ویتامین C، همراه با درصد DV در هر ۱۰۰ گرم (ارزش روزانه غذایی ( Daily Value) که در جدول ارزش غذایی به اختصار DV نوشته می‌شود معیاری است که نشان می‌دهد یک وعده از ماده غذایی مورد نظر چه میزان از نیاز روزانه شما به مواد مغذی، چربی، کربوهیدارت و پروتئین را تامین می‌کند.) از هر کدام آورده شده است:
کیوی خام: ۱۰۳ درصد ارزش روزانه غذایی ( Daily Value)، گل کلم، خام: ۵۴درصد از DV، کنسرو گوجه فرنگی: ۱۴ درصد از DV، سیب زمینی با پوست: ۱۳درصد از DV و فلفل شیرین قرمز: ۱۴۲ درصد از DV.

کد خبر 447476

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ۵ خاصیت جالب نارگیل !

    ۵ خاصیت جالب نارگیل !

    نارگیل میوه نخل نارگیل (Cocos nucifera) است که معمولاً از آب، شیر، روغن و گوشت خوش طعم آن استفاده می‌شود. درختان نارگیل به طور طبیعی گسترده‌ترین نوع درخت میوه در این سیاره در نظر گرفته می‌شود و بومی آسیای جنوب شرقی و جزایر بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =