تاثیر بحران اوکراین بر بازار سرمایه ایران/ سمت و سوی صنایع بورسی

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به احتمال جنگ و افزایش قیمت نفت، تقاضا برای صنعت پالایشی را افزایش داده است که در میان مدت می تواند تقاضا و قیمت را در این گروه ها افزایش دهد.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ بازار سرمایه در ۲ روز گذشته بیش از ۱۰ هزار واحد رشد کرد.

بحران اوکراین قیمت نفت را تا مرز ۱۰۰ دلار در بشکه رساند.

وال استریت ژورنال گندم، آلومینیوم، نیکل را سه کالای اساسی دانست که بیشترین تاثیر را از بحران اوکراین می گیرند. کارشناسان بورسی، پتروشیمی ها و ریالی ها را خوش آتیه های بازار سرمایه می دانند.

حسین یوسفی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات بازار سرمایه به صدای بورس اظهار کرد: در این روزها با توجه به وضعیت برجام که در مراحل نهایی قرار دارد از یکسو و از سوی دیگر شائبه‌های شروع جنگ میان روسیه و اوکراین پیش بینی بازار را بسیار دشوار و با ریسک‌هایی روبرو کرده است.

وی افزود: اتفاق اول یعنی برجام، تاثیر خود را بر افزایش تقاضا برای صنایع خودرویی، بانکی، حمل و نقل می گذارد و تقاضا برای این گروه ها را افزایش می دهد.

وی افزود: هر چند با توجه به تاخیر و طولانی تر شدن مذاکرات، افزایش در سمت عرضه طبیعی خواهد بود، اما شاهد خواهیم بود در روزهای آتی تقاضا در صنایع مورد بحث متعادل شود و بر این اساس روند بازار مثبت پیش‌بینی می شود.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: همچنین اتفاق دوم (بحران اوکراین) درنهایت با توجه به احتمال جنگ و افزایش قیمت نفت، تقاضا برای صنعت پالایشی را افزایش داده است که در میان مدت می تواند تقاضا و قیمت را در این گروه ها افزایش دهد.
وی تصریح کرد: در نهایت با توجه به افزایش در قیمت مواد غذایی و ابهامات زیادی که در این صنعت در مورد نرخ ارز و قیمت‌گذاری کالاها وجود دارد، همچنان با در نظر گرقتن ریسک، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است.

یوسفی بیان کرد: پیش‌بینی می شود، شاخص فردا دچار تغییرات زیاد نخواهد شد.

کد خبر 447416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =