دو بازیکن استقلال به خدمت سربازی می‌روند

طبق قانون و مقررات ستادکل نیروهای مسلح، دو بازیکن استقلال باید به سربازی بروند و خود را برای خدمت وظیفه عمومی معرفی کنند در غیر اینصورت مشمول غایب محسوب می شوند.

سربازی ورزشکاران و فوتبالیست ها موضوع تازه ای نیست اما هر از گاهی تا به سن اعزام نزدیک می شوند سوژه رسانه ها شده و مسئولین باشگاه‌ها با توسل به قوانین موجود یا اعمال فشار و جریان سازی در صدد هستند که سربازی بازیکنان خود را به تعویق انداخته و امتیاز بیشتر و فرا قانونی را در اختیار داشته باشند.

سیاوش یزدانی و حسین مردامند ۲ بازیکنی هستند که تاریخ اعزام آنها به خدمت سربازی در تاریخ اول اسفند ۱۴۰۰ است این در حالی است که شنیده می‌شود که مربیان تیم استقلال در پی آن هستند که با استفاده از قوانین و مقررات سرباز قهرمان آنها را از رفتن به سربازی بازداشته و دو سال دیگر در خدمت داشته باشند و اما این قوانین چیست؟

قانون سرباز قهرمان چیست؟

به موجب این قانون در زمان صلح کلیه ورزشکارانی که از طرف فدراسیون‌های ورزشی به عضویت تیم‌های ملی برگزیده می‌شوند با درخواست وزارت ورزش و جوانان و هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح می‌توانند خدمت سربازی خود را پس از طی دوره آموزش نظامی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی زیر نظر سازمان تربیت بدنی در تیم‌های ملی سپری کنند.


بیشتر بخوانید:

پیشنهاد عالی اماراتی‌ها به ستاره پرسپولیس


متن قانون سرباز قهرمان

طبق قانون بازیکنان می توانند به شرط عضویت در لیگ برتر تا سن ۲۸ سالگی و اعضای تیم ملی نیز تا ۳۰ سالگی مهلت اعزام به سربازی دارند اما بعد از ورود به این دو سن دیگر هیچ فرصتی باقی نمانده و باید افراد خود را برای خدمت به نظام وظیفه معرفی کنند.

به گزارش خبر ورزشی، برابر بررسی های انجام شده و طبق مقررات هر دو بازیکن باید خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند در غیر این صورت مشمول غایب محسوب می شوند چرا که طبق قوانین موجود در ستاد کل نیروهای مسلح هر دو بازیکن فرصت‌های لازم را داشته و در چارچوب قانون جدیدی جای نمی‌گیرند.

کد خبر 447295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =