صورت‌های مالی سرخابی ها در حد بارسا

درآمد بارسلونا ۲۰۵ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال، بایرن مونیخ ۱۸۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال است درحالی که در تیم  پرسپولیس یک هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال  و در تیم استقلال یک هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال است.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ زمانی که سخن از بورسی شدن استقلال و پرسپولیس به میان آمد بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه و حسابرسان ارشد به ضرس قاطع گفتند که بورسی شدن این ۲ تیم پر طرفدار امکان ندارد.۳ چالش اساسی، «عدم شفافیت»، «پرونده‌های مالی بین‌المللی بازیکنان و مربیان» و «تامین مالی توسط کارشناسان بورسی» مهمترین مانع پرسپولیس و استقلال برای رسیدن به بورس است.

صورت‌های مالی و گزارش حسابرسی شده این ۲ تیم روز گذشته منتشر شد که انتقادات بسیاری به همراه داشت.

صورت مالی که ۱۰ شاهی ارزش ندارد

یکی از حسابرسان ارشد در ارتباط با صورت‌های مالی استقلال و پرسپولیس گفت: این صورت‌های مالی و افشای اطلاعات، ۱۰ شاهی هم ارزش ندارد و با این صورت مالی بورسی شدن امکان پذیر نیست.

وی مهمترین موضوع را مالکیت این ۲ تیم عنوان کرد و افزود: بورسی شدن این ۲ تیم با زیان انباشته و مشخص نبودن پرونده‌های مالی بین المللی بازیکنان و مربیان امکان پذیر نیست.


  • بیشتر بخوانید

استقلال با این رزومه بورسی می‌شود؟/ طرفداران بورسی فوتبال بخوانند

افشای درآمد ۳/۵ میلیون دلاری پرسپولیس / تابوی انتشار اطلاعات سرخابی ها شکست

باشگاه ها محل پول شویی/ فاصله پرسپولیس تا بورسی شدن چقدر است؟

مشاور دو تیم استقلال و پرسپولیس در بورس کدام شرکت‌ها هستند؟/ بورسی‌های فوتبالی‌ بخوانند


ابهام در صورت‌های مالی

غلامحسین دوانی، عضو جامعه حسابداران رسمی ایران در ارتباط با صورت‌های مالی دو تیم استقلال و پرسپولیس به ابهامات صورت‌های مالی این ۲ تیم پر حاشیه اشاره کرد.

وی در پاسخ به این پرسش صدای بورس که آیا این صورت های مالی استقلال و پرسپولیس واقعی است، گفت: خیر، صورت های مالی این دو شرکت واقعی به نظر نمی رسد. این صورت های مالی بیش از ۲۵ بند مرکب دارد که برخی یک صفحه است و برخی صورت های مالی را تحت الشعاع قرار می دهد.

صورت‌های مالی سرخابی ها در حد بارسا

در این تصویر ارزش بزرگترین تیم‌های فوتبال اروپایی در سال ۲۰۲۱ اعلام شده است. منچسترسیتی و لیورپول ۲ تیمی هستند که در صدر جدول ارزشمندی قرار دارند.

وی همچنین به جدولی دیگر اشاره کرد که تمام اطلاعات مربوط به مالک، درآمد، مقدار بدهی، ارزش، درآمد تیم‌های اروپایی را اعلام کرده است و دو تیم استقلال و پرسپولیس را نسبت به این تیم‌ها سنجیده است. در این جدول مالک تیم‌های استقلال و پرسپولیس مشخص نیست.

صورت‌های مالی سرخابی ها در حد بارسا

  • در مقام مقایسه تیم استقلال و پرسپولیس با تیم‌های مطرح و پر درآمد اروپا می‌توان به ضعف این صورت‌های مالی پی برد.
  • نسبت ارزش به درآمد تیم بارسلونا ۶.۰۱ و رئال مادرید ۶.۰۰ است، در حالی که در تیم پرسپولیس ۱۷.۵۹ و در تیم استقلال ۲۲.۱۱ است.
  • درآمد بارسلونا ۲۰۵ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال، بایرن مونیخ ۱۸۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال است در حالی که تیم پرسپولیس یک هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال و در تیم استقلال یک هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال درآمد دارند.
  • در مقام مقایسه صورت‌های مالی منتشر شده استقلال و پرسپولیس با برترین تیم‌های جهان مشاهده می‌شود که میزان درآمد پرسپولیس کمی بیشتر از بایرن مونیخ است. همچنین درآمد استقلال نزدیک به بارین مونیخ سومین تیم ثروتمند اروپایی است.
  • آیا نباید به صورت مالی شک کرد؟!

سید کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق تیم اسقلال نیز در ارتباط با انتشار صورت‌های مالی این تیم همچون اولیایی به صدای بورس گفت: از نظر حقوقی این تیم باید در سازمان ثبت شرکت‌ها درج و مالک آن مشخص باشد.

مهمترین اطلاعات صورت‌های مالی پرسپولیس

  • سرمایه این شرکت بیش از ۷ هزار میلیارد ریال عنوان شده است.
  • میزان بدهی باشگاه پرسپولیس به بازیکنان و مربیان ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام شده است.
  • مجموع بدهی پرداختی پرسپولیس به بازیکنان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ در حدود ۴۱۴ میلیارد ریال است.

مهمترین اطلاعات صورت‌های مالی استقلال

  • بدهکاری باشگاه استقلال به بازیکنان و مربیان ۶۶۰ میلیارد ریال است.
  • شرکت فاقد ساختار و سیستم کنترل داخلی مناسب در خصوص انتخاب و عقد قرارداد با کادر فنی و بازیکنان خارجی کارا و اثر بخش است.
  • در سال مالی مورد گزارش مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال بابت کادر فنی و بازیکنان خارجی هزینه شده است.
کد خبر 447206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    🤣🤣😂😂ای خدا