خودرویی‌ها نقدشونده‌ترین سهام

تنها هفت صنعت در معاملات ماه گذشته بازار سهام بازدهی مثبت محقق ساختند و مابقی صنایع بازدهی منفی کسب کردند.

صدای بورس - شهربانو جمشیدی؛ بازار سرمایه در جریان معاملات اولین ماه زمستان امسال تقربیا همان رویه ماه‌های قبل را سپری کرده است. به گونه‌ای که، بازار سهام به جز تعداد روزهای انگشت شمار در بقیه روزها روند نزولی را پشت سر گذاشته است تا در نهایت معاملات این ماه با ثبت بازدهی منفی حدود سه درصد پایان پذیرفت.

در این گزارش به بررسی روند معاملات بازار سرمایه در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه امسال پرداخته شده است و در آن مواردی همچون بازدهی قیمتی، حجم و ارزش معاملات، ارزش روز و رتبه نقدشوندگی سهام شرکت‌های فعال در این بازار مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی‌ها نقدشوندگی بالای سهام شرکت‌های خودروساز علیرغم روند نامناسب قیمت سهام آنها را نمایان می‌سازد.

شاخص

بر اساس این گزارش، شاخص کل بازار سرمایه در جریان معاملات این بازار در دی ماه امسال با تغییر اندک از محدوده یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد به یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسیده است.

بازدهی صنایع

بر اساس اطلاعات موجود، تنها هفت صنعت در معاملات ماه گذشته بازار سهام بازدهی مثبت محقق ساختند و مابقی صنایع بازدهی منفی کسب کردند.

صنایعی همچون محصولات چوبی، کانی غیرفلزی، قند و شکر، استخراج ذغال سنگ، خورده فروشی، رایانه در کنار گروه‌های چاپ و زارعت از جمله این موارد به شمار می‌رود.

خودرویی‌ها نقدشونده‌ترین سهام

در مقابل اما، صنایعی همچون استخراج سایر معادن، اطلاعات و ارتباطات، وسایل ارتباطی، محصولات کامپیوتری، فعالیت‌های کمکی به نهادهای واسط، هتل و رستوران، فنی و مهندسی و ... بازدهی منفی را در کارنامه عملکرد ماه گذشته خود ثبت کردند.

خودرویی‌ها نقدشونده‌ترین سهام

بازدهی قیمت

طبق اطلاعات جدول زیر، از میان ۷۵۴ شرکت و صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه در دوره مذکور معاملات حدود ۲۳۷ شرکت با رشد ارزش سهام همراه شده است و ۵۰۸ شرکت نیز با افت قیمت سهام به معاملات خود پایان دادند. همچنین معاملات ۱۱ شرکت بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی سپری شده است.

خودرویی‌ها نقدشونده‌ترین سهام

گفتنی است، بانک قرض الحسنه رسالت، بسته بندی مشهد، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، صنایع تجهیزات نفت، رنگین، سایپا دیزل، توسعه و عمران شهرستان نایین، کاشی تکسرام، سرمایه گذاری نیرو و ... بازدهی مثبت را از آن سهامداران خود ساختند.

خودرویی‌ها نقدشونده‌ترین سهام

در مقابل اما، مجموعه‌های سرمایه‌گذاری نظام مهندسی، پگاه اصفهان، مواد ویزه لیا، شیمیایی سینا، آلومتک و ... سهامداران خود را با افت ارزش سهام از کسب سود بی‌نصیب گذاشتند.

خودرویی‌ها نقدشونده‌ترین سهام

ارزش روز

بر اساس اطلاعات موجود، بیشترین ارزش روز شرکت‌های فعال در بازار سرمایه در ماه گذشته به مجموعه‌هایی همچون صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و صنعتی و معدنی گل گهر اختصاص دارد و سهم موثری از ارزش کل بازار سرمایه در این مدت به این مجموعه‌ها تعلق دارد.

خودرویی‌ها نقدشونده‌ترین سهام

رتبه نقدشوندگی

شرکت‌هایی همچون ایران خودرو، سایپا، سرمایه‌گذاری ایران خودرو، پارس خودرو و پالایش نفت تهران به ترتیب نقد شونده‌ترین‌ها در بازار سهام شناخته شدند.

حجم و ارزش معاملات

در پایان این گزارش می‌افزاید، معاملات ماه گذشته بازار سرمایه با جابه‌جایی بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۷۷۶ میلیون سهم به ارزش ۹۲۷ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال پایان پذیرفته است.

خودرویی‌ها نقدشونده‌ترین سهام

کد خبر 447205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    گزارشهای مفیدی بود ممنون
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    جک قشنگی بود ایران خودرو و سایپا نقد شونده ترین هستن !!!!