دقیقا چه صنایعی بعد از توافق بیشترین سودآوری را خواهند داشت؟

با برداشته شدن تحریم‌ها پول‌های بلوکه شده بانک‌ها آزاد خواهد شد و همچنین می‌توانند با بانک‌های خارجی وارد مراودات تجاری شده و جان تازه بگیرند.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ اگر مذاکرات برجام به توافق منجر شود، بیشترین رشد نصیب صنعت خودرو می‌شود و می‌توان انتظار داشت پس از سال‌ها دوباره شاهد همکاری شرکت‌های خودروساز ایرانی با پژو و سیتروئن باشیم.

محمدامین فرجادفر، مدیر مالی سبدگردان فراز در گفت و گو با صدای بورس گفت: روند معاملات هفته جاری می‌تواند دو حالت متفاوت داشته باشد. با بهبود روند مذاکرات و انعقاد توافق نهایی می‌توان شاهد ورود پول حقیقی به بازار بود. حالت دوم، عدم انعقاد توافق نهایی است که بار روانی زیادی را برای عموم مردم جامعه به دنبال خواهد داشت و می‌تواند منجر به جهش نرخ ارز و سایر پیامدهای آن شود. این موضوع می‌تواند روند خروج پول حقیقی از بازار را تقویت کند و عواقب خوبی برای بازار سرمایه و امور مربوط به تامین سرمایه شرکت‌های بورسی از این بازار نخواهد داشت.

وی افزود: اگر حالت اول به وقوع بپیوندد، بیشترین رشد نصیب صنعت خودرو می‌شود و می‌توان انتظار داشت پس از سال‌ها دوباره شاهد همکاری شرکت‌های خودروساز ایرانی با پژو و سیتروئن باشیم.


  • بیشتر بخوانید:

سال آینده؛ رقم دستمزد کارگران چقدر است؟


فرجادفر عنوان کرد: صنعت بعدی که می‌تواند بعد از حصول توافق شرایط خوبی داشته باشد، بانکداری است. با برداشته شدن تحریم‌ها پول‌های بلوکه شده بانک‌ها آزاد خواهد شد و همچنین می‌توانند با بانک‌های خارجی وارد مراودات تجاری شده و جان تازه بگیرند.

مدیرمالی سبدگردان فراز تصریح کرد: سومین صنعتی که تحت تأثیر قرار می‌گیرد، پتروشیمی است که به دلیل تحریم‌ها نفت خود را 30 درصد زیر قیمت و همراه با هزینه‌های ناشی از دور زدن تحریم‌ها به فروش می‌رسانند. بنابراین پس از توافق خود به خود هزینه‌های جانبی و غیرعملیاتی آنها کاهش می‌یابد و از طرفی درآمد عملیاتی آنها هم رشد قابل توجهی خواهد داشت.

کد خبر 447137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =