از پاسخ اظهارات امام جمعه درباره واگذاری سرخ آبی ها تا ثبت نماد دو باشگاه

رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن پاسخ به دغدغه امام جمعه موقت تهران در مورد واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا ثبت نماد این دو باشگاه در سازمان بورس در روز شنبه ۳۰ بهمن خبر داد.

به گزارش صدای بورس، حسین قربان زاده با اشاره به اظهارات امام جمعه موقت تهران در مورد واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: از دغدغه مندی امام جمعه محترم موقت تهران درخصوص واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس تشکر می کنم. آقای ابوترابی به درستی اشاره کرد که باید دقت کرد تا سهام این دو باشگاه دست افراد خاص نیفتد. ما هم از سه ماه قبل که فرآیند واگذاری سرخ آبی ها را مجددا کلید زدیم، یکی از نکات محوری که مد نظر قرار دادیم، این بود که فرآیند واگذاری حتما به نحوی اتفاق افتد که اولا عموم مردم و به ویژه هواداران در مالکیت و مدیریت این باشگاه ها دخالت و مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرفی هم این موضوع مد نظر قرار گرفت که دقت شود تا شخصیت های حقوقی که در این واگذاری شرکت می کنند و در مدیریت این دو باشگاه سهم مالکیتی خواهند داشت، اهلیت لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه نکته مهم برای این سازمان استمرار حیات دو باشگاه به نحو شایسته تری است، گفت: همچنین مهم است که این استمرار به یک سودآوری و فرآیند درآمدزایی و طرح کسب و کار مشخص برای این دو باشگاه باشد.


بیشتر بخوانید: ضرورت غیر قابل انکار خصوصی سازی در ورزش


قربان زاده در ادامه با اشاره به جلساتی که تحت عنوان ستاد هماهنگی آماده سازی واگذاری استقلال و پرسپولیس در سازمان خصوصی سازی برگزار می شود عنوان کرد: نتیجه جلساتی که با حضور مدیران عامل دو باشگاه، نماینده وزارت ورزش، سازمان بورس و فرابورس به صورت مستمر برگزار می شود و تاکنون نیز ۱۴ جلسه برگزار شده است، این بود که فردا نماد این دو باشگاه در سازمان بورس ثبت می شود و به زودی در بازار پایه فرابورس درج خواهد شد.

وی ادامه داد: همانطور که امام جمعه اشاره کرد در مرحله نخست ما هم تلاش کردیم مردم و هواداران در افزایش سرمایه دو باشگاه شرکت کرده و به صورت حداقلی مالک سهام دو باشگاه باشند. در ادامه پیش بینی شده است که بلوک های هواداری برای دست اندرکاران، کادر فنی، پیشکسوتان و بازیکنان ادوار دو باشگاه در نظر گرفته شود که این موضوع باید به تصویب هیات واگذاری برسد و پس از آن جزئیات اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: من به سهم خودم و همکاران در سازمان خصوصی سازی تلاش می کنیم که دغدغه امام جمعه را مد نظر داشته باشیم و در جلساتی که حول محور این موضوع با حضور وزیر اقتصاد، معاون اقتصادی ریاست جمهوری و سایر مسئولان ذیربط برگزار شده است و طی توضیحاتی که در این راستا به رئیس جمهور ارائه شده است، این نکات توسط عزیزان به دست اندرکاران تاکید شده است که سهام دو باشگاه به نحو شایسته ای منتقل شود و مردم و هواداران نقش ویژه ای داشته باشند.

بر اساس این گزارش امروز امام جمعه موقت تهران اعلام کرده است که خطای راهبردی در واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال این است که عده معدودی بخواهند این سهام را در دست بگیرند. سهام باید به هواداران واگذار شود.

کد خبر 447099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =