خشکبار بفروشید، موبایل وارد کنید

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده که با مصوبه کارگروه هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری مقرر شده تهاتر ارز صادرات خشکبار با واردات موبایل بالای سیصد دلار صورت گیرد.

به گزارش صدای بورس، از هفته آینده این مصوبه برای کل برند آیفون و سری‌های N و S و Z سامسونگ اجرا خواهد شد.

بر این اساس برای مدل‌های یاد شده ارز نیمایی تخصیص داده نخواهد شد و این مدل‌ها از این پس با قیمت ارز آزاد (با اختلاف ۱۰ تا ۱۵ درصد با ارز نیما) وارد کشور خواهند شد.


بیشتر بخوانید: حق خرید گوشی‌های اقتصادی از مردم سلب می‌شود؟


گفتنی است هفته گذشته مجموعه وزارت صمت با انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی مذاکراتی در خصوص تهاتر ارز صادراتی خشکبار و زعفران و گیاهان دارویی با واردات موبایل به پیشنهاد صنوف یاد شده و با تبدیل ارز نیمایی به صادراتی برای کل یا بیش از ۳۰۰ و یا بیش از ۶۰۰ دلار داشته، اما انجمن به علت برهم خوردن نظم بازار و مشکلات عدیده کوتاژهای وارداتی در سال گذشته، با این موضوع اعلام مخالفت کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین، از نظر انجمن موبایل پیش از تغییرات ارزی گروه‌های یاد شده باید اخبار و شایعات مختلف مبنی بر تغییرات تعرفه‌ای هر کدام از گروه‌های کالایی موبایل و تولید در سال ۱۴۰۱، فرمول و نحوه محاسبات سابقه برای واردات موبایل و یا حذف آن در سال ۱۴۰۱ و چگونگی تغییرات ارز محاسباتی گمرک در سال ۱۴۰۱ بر مبنای ۴۲۰۰ تومان فعلی یا نرخ ETS بانک مرکزی و مبنای این نرخ مشخص می‌شد.

کد خبر 447016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    دولت غلط بیجاکرده ااین کار،قیمت موبایل اپل وسامسونگ باارز آزاد27هزاری،بیش از10میلیون وپانصدهزارتومان گران وافزایش می یابد،بدبخت میشیم که،دولت بیجاکرده،