پیامد وحشتناک کرونا که نمی‌دانیم!

جدای از کشتار تعداد زیادی از مردم (برای مثال فقط بیش از ۹۰۰هزار آمریکایی) و ایجاد ویرانی در اقتصاد کشورها، همه‌گیری کووید-۱۹ تلفات زیادی بر سلامت روان افراد در سراسر جهان نیز وارد کرده است.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ بر اساس داده های گردآوری شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده و مرکز ملی آمار سلامت ؛ بیش از ۴ نفر از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی تا پایان سال ۲۰۲۰ علائم افسردگی یا اضطراب را تجربه کرده‌اند که نسبت به نتایج یک نظرسنجی مشابه (قبل از شروع همه گیری در سال ۲۰۱۹) افزایش چشمگیری داشته است.


بیشتر بخوانید:

ویدئوی جنجالی سحر قریشی و تتلو + فیلم


آخرین یافته‌ها از نظرسنجی داخلی به دست آمده است که برای تولید داده‌هایی در مورد تأثیرات اجتماعی و اقتصادی کووید-۱۹ بر خانواده‌های آمریکایی راه‌اندازی شده است از آوریل ۲۰۲۰، از ده‌ها هزار آمریکایی خواسته شده است تا این نظرسنجی را تکمیل کنند تا «تأثیر همه‌گیری را بر وضعیت اشتغال، هزینه‌های مصرف‌کننده، امنیت غذایی، مسکن، اختلالات آموزشی، و ابعاد سلامت جسمی و روانی اندازه‌گیری کنند.»

از همه پاسخ دهندگان خواسته شد تا گزارش دهند که چند بار در هفته گذشته احساس ناراحتی، افسردگی، ناامیدی یا اضطرب کرده‌اند، هر چند وقت یک‌بار نتوانسته‌اند نگرانی را متوقف کنند یا علاقه یا لذت کمی نسبت به انجام کارها نشان داده‌اند. نتایج نشان داده است که تشخیص اختلال اضطراب فراگیر یا اختلال افسردگی اساسی قطعی است. سهم پاسخ‌دهندگانی که علائم اضطراب یا افسردگی را نشان می‌دهند در مقایسه با نتایج به‌دست‌آمده قبل از همه‌گیری تقریباً چهار برابر شده است.

کد خبر 446995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =