تولید شرکت کروز متوقف نمی‌شود

۱۸۰ هزار خودرو ناقص کف پارکینگ خودروسازان‌؛ آماری که بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور آن را اعلام کرد و گفت دلیل دپوی این حجم از خودرو، نبود یک قطعه است.

به گزارش صدای بورس، این قطعه خاص یک ریز تراشه است که در قطعات الکترونیکی خودرو مانند ACU و ECU استفاده می شود؛ قطعه ای که در کل دنیا تنها برخی از کشورها آن را می سازند.

ایران همانند دیگر کشورهای سازنده خودرو در جهان، به دلایل زیادی دسترسی به فناوری ساخت این قطعات را نداشت چرا که ساخت این قطعه نیاز به جدیدترین فناوری ها دارد و هر کشوری نتوانسته دسترسی به ساخت این قطعه را داشته باشد؛ تا اینکه شرکت کروز توانست با همت و تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی بسیاری از قطعات هایتک مانند ACU و ECU را بومی سازی کند.

در حال حاضر در مرکز تحقیق و نوآوری کروز از صفر تا صد تمامی بخش های الکترونیکی خودرو اعم از دانش ساخت و طراحی توسط این مجموعه انجام می شود. امروز تمامی بخش های الکترونیکی خودروهای داخلی و بومی توسط این مجموعه طراحی و داخلی سازی شده است.

فرزاد صبحی کارشناس طراحی مرکز تحقیق و نوآوری شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اینکه در دنیا ۵ کشور در بخش تولید و طراحی ACU خودرو فعالیت می کنند، گفت: در حال حاضر ما به عنوان ششمین کشور در این بخش فعال و از ظرفیت تولید روزانه ۵ هزار قطعه ACU برخوردار هستیم.

لازم به ذکر است این مرکز در بحث طراحی و تولید تمامی بخش های Body Security خودرو در حال بررسی و فعالیت است.

با وجود به اینکه کروز، تنها شرکتی است که قطعه مورد نیاز خودروهای ناقص در کف پارکینگ خودروسازان را تولید می کند و هیچ شرکتی با توجه به حساس بودن روند تولید این قطعات، آنها را نمی سازد که اگر این قطعات نباشد، هیچ خودرویی به دست مشتری نمی رسد، حالا هم زمان با تامین این قطعه، متهم به اخلال در بازار شده است، اما کماکان این شرکت به تولیدات خود ادامه می دهد چرا که خود را مسئول در برابر آرامش در بازار خودرو می داند تا بتواند به کاهش التهاب در بازار کمک کند و خودروها زودتر به دست مشتری برسد.


بیشتر بخوانید:

کروز خودروهای ناقص خود را تکمیل می‌کند


افزایش تولید در کروز با جدیت در حال انجام است

شرکت کروز با توجه به تمامی اتفاقاتی که برایش در حال رخ دادن است، به فعالیت خود ادامه می دهد، این موضوع را مدیرعامل شرکت کروز تایید می کند.

نادر سخا مدیرعامل شرکت کروز با اشاره به برگزاری دادگاه کروز و امیدواری برای رفع اتهامات وارده شده، از نبود هیچ مشکلی در روند تولیدات این شرکت با وجود رسیدگی به پرونده کروز در دادگاه خبر داد.

مدیرعامل کروز با اشاره به اینکه بحث افزایش تولید در کروز با جدیت در حال انجام است، اظهار کرد: در همه بخش ها روند رشد تولید مشاهده می شود. دستکم ۱۲هزار پرسنل ما به عنوان رزمندگان جهاد مقدس در سه کارخانه به صورت سه شیفت فعالیت دارند و با قدرت به تولید ادامه می دهیم.

سخا با اشاره به افزایش تیراژ تولید خودروسازان در روزهای پایانی سال گفت: متناسب با آن ها تولیدات خود را در ۱۶ دسته محصول افزایش می دهیم تا با آماده سازی به موقع خودروها، بتوانیم کمک شایانی در پاسخگویی نیاز مردم به خودرو باشیم.

تحریم ها برای کروز یک فرصت بوده است

از طرفی فعالیت این شرکت مورد تایید نمایندگان مجلس نیز هست، به طوری که رحیمی یکی از نمایندگان مجلس از عملکرد مثبت این شرکت در تامین قطعات و اثرگذاری مثبت آن می گوید.

جلیل رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت شرکت کروز در بین قطعه سازان بسیار مثبت بوده است، گفت: اکنون حدود ۶۰ درصد قطعات خودروسازان چه قطعات تزئینی و چه قطعات برقی را شرکت کروز تولید می کند و این شرکت تامین کننده خیلی از قطعات خودروهای داخلی است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرکت کروز توانمندی بسیار بالایی در تولید قطعات خودرو دارد، گفت: این شرکت در کنار فعالیت مثبتی که دارد، ایجاد شغل کرده و اکنون افراد زیادی خرج زندگی خود را از فعالیت در این شرکت در می آورند که این موارد جزو نکات مثبت این شرکت به شمار می آید. مجلس از این شرکت تولید کننده حمایت می کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم ها برای شرکتی مانند کروز یک فرصت بوده است، گفت: در این شرایط سخت تحریمی فقط ۵ تا ۱۰ درصد قطعات یک خودرو را شرکت کروز نمی سازد. آن هم در کل این قطعات در ایران ساخته نمی شود و یعنی در کل جهان تنها برخی کشورها سازنده آن قطعات هستند.

رحیمی با تاکید بر اینکه اگر سیستم ساخت این قطعات در کشور وجود داشت، شرکت کروز آنها را نیز می ساخت، گفت: در زمینه های ساخت قطعات شرکت کروز به خودکفایی بالایی رسیده که قابل تقدیر است.

ناگفته نماند شرکت کروز تا جایی که امکان داشته، بدون توجه به تحریم های ظالمانه بویژه در صنعت خودرو تولید را ادامه داده است اما چالش های داخلی بیشترین دغدغه را برای قطعه سازان ایجاد کرده است.

به گزارش شرکت کروز، در حوزه الکترونیک، کروز ۶۰ درصد قطعات دو خودروساز را تامین کرده است. نکته ای که وجود دارد این است که این شرکت به دنبال ارائه قطعات قدیمی نیست و با به روز کردن فرایند تولید و مجهز شدن به دانش روز دنیا سطح برتر جهانی خود را حفظ کرده است. همچنین مزیت ارائه قطعه با کیفیت که کروز با آن شناخته می شود در کروز اصل کلی است و هیچ وقت کیفیت را فدای تیراژ نمی کند.

کد خبر 446987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =