مزایای شگفت‌انگیز بخشیدن!

بخشش برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. به طور کلی، این یک تصمیم برای کنار گذاشتن کینه و کنترل افکار انتقام جویانه است.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ وقتی شخصی که به او اهمیت می‌دهید به شما آسیب می‌رساند ، می‌توانید عصبانی شوید و کینه و فکر انتقام را با خود حمل کنید و یا در مقابل بخشش را در آغوش بگیرید! در این موقع لازم است از خود بپرسید که تاکنون چه کسی را میشناسید که از اعمال یا سخنان دیگران آسیب ندیده باشد؟ شاید یکی از والدین دائماً از پیشرفت شما انتقاد کند ، یک همکار در یک پروژه خرابکاری کرده یا شریک زندگی شما، رابطه‌ موازی دیگری داشته باشد.

شاید از یک تجربه کاری آسیب جدی دیده باشید، مثلاً توسط یکی از نزدیکانتان مورد آزار روحی قرار گرفته باشید. این زخم‌ها می‌تواند احساس خشم و تلخی دائمی - حتی انتقام - را برای شما ایجاد کند. اما اگر دیگران را نبخشید، ممکن است کسی باشید که گران ترین هزینه را خواهید پرداخت! با پذیرش بخشش، می‌توانید آرامش، امید ، سپاس و شادی را در آغوش بگیرید. در نظر بگیرید که چگونه گذشت می‌تواند شما را در مسیر بهزیستی جسمی ، عاطفی و معنوی سوق دهد.

بخشش چیست؟

بخشش برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. به طور کلی، این یک تصمیم برای کنار گذاشتن کینه و افکار انتقام است. عملی که باعث آزار و اذیت شما شده است ممکن است همیشه با شما باشد ، اما بخشش می‌تواند قدرت خشم شما را کاهش دهد و به شما کمک کند تا از کنترل شخصی که به شما آسیب رسانده است ، خلاص شود. بخشش حتی می‌تواند منجر به احساس درک ، همدلی و شفقت نسبت به کسی شود که شما را آزار داده است. بخشش به معنای فراموش کردن آسیب وارده به شما نیست. بخشش نوعی آرامش به همراه دارد که به شما در ادامه زندگی کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید:

اینستاگرام پولی می‌شود!


بخشش چه فوایدی دارد؟

کنار گذاشتن کینه و تلخی می‌تواند زمینه ساز بهبود سلامتی و آرامش خاطر باشد. بخشش می‌تواند منجر به موارد زیر شود:

  • روابط سالم‌تر
  • سلامت روان بهبود یافته
  • اضطراب ، استرس و خصومت کمتر
  • فشار خون پایین
  • علائم افسردگی کمتر
  • سیستم ایمنی قوی‌تر
  • سلامت قلب
  • افزایش عزت نفس

تأثیرات کینه چیست؟

اگر عفو نمی کنید ، ممکن است:

عصبانیت و تلخی را در هر رابطه و تجربه جدید وارد کنید

چنان درگیر اشتباه خود شوید که نتوانید از زمان حال لذت ببرید

افسرده یا مضطرب شوید

احساس کنید که زندگی شما فاقد معنا و هدف است یا با عقاید معنوی خود در تضاد است

ارتباط ارزشمند و غنی با دیگران را از دست می‌دهید

چگونه می‌توانم به حالت بخشش برسم؟

بخشش یک تعهد به روند تغییر شخصیتی است. برای حرکت از رنج به بخشش ، ممکن است:

ارزش بخشش را بشناسید و اینکه چگونه می‌تواند زندگی شما را بهبود بخشد

آنچه نیاز به بهبود دارد و چه کسی باید بخشوده شود و برای چه چیزی را شناسایی کنید

پیوستن به یک گروه پشتیبانی یا دیدن یک مشاور را در نظر بگیرید

احساسات خود را در مورد صدمه ای که به شما وارد شده و چگونگی تأثیر آن بر رفتار شما را تأیید کنید و برای رها کردن آنها تلاش کنید

از نقش خود به عنوان قربانی دور شوید و کنترل و قدرتی را که فرد خاطی و موقعیت در زندگی شما داشته است ، رها کنید.

با کنار گذاشتن کینه ها ، دیگر زندگی خود را با آسیب دیدگی تعریف نمی‌کنید. حتی ممکن است دلسوزی و تفاهم پیدا کنید.

اگر نتوانم شخصی را ببخشم چه اتفاقی می‌افتد؟

بخشش می‌تواند چالش برانگیز باشد ، به خصوص اگر شخصی که به شما آسیب رسانده اشتباه خود را قبول نکند. اگر دچار این موضوع شدید: همدلی را تمرین کنید. سعی کنید شرایط را از دید شخص مقابل ببینید. از خود بپرسید که چرا او چنین رفتاری می‌کند؟ شاید اگر با همان وضعیت روبرو می‌شدید واکنش مشابهی نشان می‌دادید. در مورد زمان‌هایی که دیگران را آزار داده‌اید و در مورد کسانی که شما را بخشیده‌اند ، تأمل کنید. در یک کاغذ بنویسید ، دعا کنید یا با شخصی که فکر می‌کنید عاقل و دلسوز هست مانند یک روحانی ، یک مشاور یا روانشناس، یا یک عزیز یا دوست بی‌طرف صحبت کنید. توجه داشته باشید که بخشش یک روند است و حتی آسیب های کوچک ممکن است نیاز به بازبینی مجدد داشته و بارها و بارها بخشیده شود. اگر این واقعه آسیب زا کسی را درگیر کند که برای رابطه خود ارزش قائل است ، بخشش می‌تواند به آشتی منجر شود. با این حال همیشه اینگونه نیست.

اگر شخصی که من می بخشم تغییر نکند چه می‌شود؟

واداشتن شخص دیگر برای تغییر دادن اعمال ، رفتار یا گفتار خود به معنای بخشش نیست. به بخشش بیشتر فکر کنید که چگونه می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد با آوردن آرامش ، خوشبختی ، وشادی عاطفی و روحی. پس از فکر تغییر دیگران دست بردارید.

اگر من یکی باشم که به بخشش نیاز دارد چه می‌شود؟

اولین قدم ارزیابی صادقانه و تأیید اشتباهاتی است که شما مرتکب شده اید . از قضاوت خیلی تند خودداری کنید. اگر از کاری که گفته اید یا انجام داده اید واقعاً متاسف هستید ، تصدیق آن را در جمع کسانی که به آنها آسیب رسانده اید در نظر بگیرید. از غم و اندوه یا پشیمانی صادقانه خود بگویید و استغفار کنید بدون اینکه بهانه ای بیاورید. به یاد داشته باشید ، با این حال ، شما نمی‌توانید کسی را مجبور کنید که شما را ببخشد. دیگران باید در زمان خود به سمت بخشش حرکت کنند. هر اتفاقی که بیفتد ، متعهد شوید که با دیگران با عطوفت ، همدلی و احترام رفتار کنید.

کد خبر 446700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    1 0
    بسیارآموزنده ومفید بود سپاس از شما