۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳
شیوه عجیب فروش برنج با تخفیف!

افزایش قیمت برنج در بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها سبب شده است تا برخی فروشگاه ها به محلی برای جلب مشتری بیشتر برای فروش برنج تبدیل شوند و عرضه کنندگان با افزایش قیمت از مدت ها قبل و سپس اعمال تخفیف های ویژه بر روی کیسه های برنج، زمینه را برای اغوای ذهنی مصرف کنندگان فراهم نمایند.

به گزارش صدای بورس، قیمت برنج و گرانی آن در بسیاری از مغازه های سطح شهر بسیاری از مردم را نگران کرده و آنها را به خرید و ذخیره سازی این محصول ترغیب کرده است؛ به نحوی که گفتگو با بسیاری از خریداران برنج حکایت از آن دارد که مردم نسبت به آینده قیمت برنج ایرانی اعلا نگران هستند.

مصرف کنندگان می گویند که ظرف ماههای گذشته هر بار که برای خرید برنج به مغازه ها مراجعه کرده اند، با گرانی بی وقفه آن مواجه شده و همین امر آنها را نسبت به آینده قیمت این کالای مهم در سبد مصرفی خانوارهای شهری نگران می کند به نحوی که بسیاری از آن رو به خریدهای پیش از موعد برنج آورده اند.

در این میان برخی فروشگاه ها نیز این افزایش مراجعات مردم برای خرید برنج را به خوبی درک کرده و در سیاست های بازاریابی و فروش خود تلاش می کنند تا مصرف کنندگان را نسبت به خرید این کالا بیشتر ترغیب کنند.


بیشتر بخوانید: توزیع ۲۰۰ هزار تن برنج خارجی تا شب عید بازار را آرام می کند؟


یکی از متصدیان این فروشگاه ها می گوید که سیاست تبلیغ فروش برنج یکی از نکاتی بوده که ظرف روزهای گذشته مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل قرار بر این شد که جایگاهی مجزا برای فروش برنج قرار داده شود که از یک سو دسترسی مردم را بیشتر کند و از سوی دیگر، به هرحال برنج موجود در انبارها هم به فروش برسد

بررسی های میدانی حکایت از آن دارد که فروشگاه ها با نصب این برچسب که برنج را به قیمت قدیم به فروش می رسانند تلاش دارند تا این ذهنیت را برای مشتریان به وجود بیاورند که قیمت آنها کمتر از نرخ سطح شهر است؛ البته این گونه هم هست اما آنها قیمت خود را با اختلاف نرخ های اندکی از بازار به فروش می رسانند.

به گزارش اقتصادآنلاین، نکته حائز اهمیت این است که متوسط نرخی که آنها برای برنج اکنون از مصرف کنندگان دریافت می کنند حتی با یک ماه پیش خود نیز به خصوص در برندهای معروف عرضه کننده برنج ایرانی یکسان نیست و حداقل اختلاف قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی دارد؛ یعنی به نظر می رسد که عرضه کنندگان برنج، از هفته ها جلوتر خود را با روند افزایش عمومی قیمت برنج در بازار وفق داده اند!

کد خبر 446677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =