بررسی وضعیت بنیادی عرضه اولیه فزر

عرضه اولیه فزر در هنگام انتشار اعتراض بسیاری از فعالان بازار سرمایه را برانگیخت و زمان انتشار آن را بی موقع دانسته بودند.

صدای بورس؛ عرضه اولیه فزر در هنگام انتشار اعتراض بسیاری از فعالان بازار سرمایه را برانگیخت و زمان انتشار آن را بی موقع دانسته بودند، حال در این گزارش می خواهیم به معرفی و شرح کوتاه از صورتمالی این نماد پرداخته و وضعیت بنیادی آن را بررسی کنیم:

معدن طلای آق‌دره توسط شرکت معدنی پویازرکان آق دره (سهامی خاص) اداره می‌شود که اولین شرکت معدنی فعال در زمینه طلا در کشور بوده و این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد، دفتر مرکزی شرکت در شهرستان کرج و معدن در کیلومتر ۵۰ جاده تکاب تخت سلیمان قرار دارد. معدن از نوع سطحی بوده و دارای عیار طلای ۱٫۵ گرم بر تن می‌باشد شرکت‌های فرآوری به غیر از طلا نقره و جیوه را نیز از این کانسنگ استخراج می کند.

درآمد عملیاتی این نماد تازه وارد بورسی در صورتمالی ۹ ماهه منتهی به انتهای آذر سال جاری به ۱۷۴ میلیارد تومان رسیده که افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان داده و هزینه های عملیاتی این نماد نیز با افزایش ۲۲ درصدی به ۱۲۲ میلیارد تومان رسیده است.

حاشیه سودناخالص این نماد در ۹ ماهه سال جاری ۳۰ درصد بوده که افزایش ۲ درصدی را نشان می دهد، حاشیه سود خالص این نماد نیز با افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۹ درصد رسیده که افزایش خوبی را نشان می دهد.

نکته منفی در بررسی pبهs و نسبت pبهe در صورتمالی ۹ ماه این نماد تفاوت فاحش نسبت به pبهe و نسبت pبهs تی تی ام درج شده در تابلوی معاملات است، eps این نماد ۱۷۰ بوده که در تابلوی معاملات به صورت تی تی ام درج شده و ۱۱۱۸ ریال است که اختلاف ۹ برابری را نشان می دهد، pبهs این نماد ۳۶ بوده در حالی که در تابلو ۲۹ درج شده ، pبهe این نماد نیز ۱۲۵ بوده در حالی که در تابلوی معاملات ۱۹.۱۷ درج شده است. بنابر مفروضات فوق این نماد در قیمت ۲۰۰۰ تومان گران است. اما معامله گران تنها بر پایه این مفروضات نباید سهم را بررسی کنند این شرکت شاید در این برهه گران باشد اما طرح های توسعه ای خوبی را در دست اجرا دارد که می توان سودسازی و وضعیت بنیادی این سهم را بسیار بهتر از گذشته کند. این طرح ها در جدول زیر آورده شده است:

بررسی وضعیت بنیادی عرضه اولیه فزر

کد خبر 446621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    3 0
    نخریدم،وعرضه اولیه هارانمیخرم
  • خان داداش IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 3
    از سایت معتبری مثل صدای بورس بعیده ک ب چنین نويسنده ناوارد و بی اطلاعی اجازه انتشار داده من خودم جزو مخالفان فزر هستم البته فقط با دلیل فاندامنتال، اما اطلاعاتی ک این نويسنده بیان کرده از سر نا آگاهیه سود کسب شده هر سهم فزر در 9 ماهه نخست 17 تومنه، درست اما اطلاعاتی ک توی کدال هست هم اشتباه نیست چون کدال اطلاعات یکسال اخیر رو میزنه ک برای فزر شامل 9 ماه از سال 1400 و 3 ماه از 1399 میشه این رویه ک سال‌هاس برای تمامی سهم‌ها در حال اجراس مسلما کارشناسان خبره ای ک در سازمان بورس هستن هم از نظر تجربه، هم از نظر تحصیلات، هم از لحاظ تسلط ب کار و هم ازلحاظ وجدان کاری بالاتر از نويسنده تازه وارد و نا بلد هستن ک غوره نشده میخواد مویز شه
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      2 0
      مثل اینکه خیلی سوزش گرفتی از این گزارش که انقدر عصبی شدی خان داداش
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      2 0
      خب این نویسنده گفته که تو صورتمالی 9ماهه، اتفاقا گزارشش درسته، چون معیار وضعیت جدید یک نماد در سال جاری هست نه فروش سال گذشته، متاسفانه تابلوی معاملات نسبت ها رو تی تی ام میگیره که وضعیت یک نماد رو بهتر نشون بده، خیلی از نمادها شاید عملکرد تی تی ام شون خوب باشه اما چند ماه اخیر افت وحشتناکی کردن که در آینده خودش رو نشون بده
  • وحید IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    3 0
    واقعا" که بنده شرمنده قانع شدم کارشناسان بی وجدانی که قیمت کارشناسی سهم را اعلام میکنند باید براساس ارزش فعلی سهام اعلام نظر کنند نه اینکه درآینده چنین و چنان خواهد شد شما کالایی را امروز میخرید به قیمت روز ، نه به قیمت دو سال بعد که قطعا" تورم شامل حالش میشود حق الناس را فراموش نکنید که گریبانتان را خواهد گرفت