افزایش ۳ هزار واحدی شاخص بورس / حقیقی‌ها ۳۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۰ بهمن‌ماه، با افزایش ۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، رشد سه هزار و ۴۳ واحدی (۰.۲ درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۲ درصد رشد کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان رسید.

نمادهای فارس، ومعادن و وپاسار بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


بیشتر بخوانید:

یارانه جدید کی واریز می‌شود؟


آخرین قیمت ۱۰۳ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۹۱ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود ۳۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «کیمیاتک»، «خودرو»، «فملی»، «خساپا»، «شتران»، «انرژی۳» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «تجلی»، «توسن»، «مدیریت»، «فجهان»، «فرابورس»، «سپیدار» و «کرمان» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۱۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۰ درصد یعنی ۸۰۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، اتکای و فولاد لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به فرابورس، خپارس و وساخت معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۵۳ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فرابورس ایران با برتری ۱۲ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۲ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۵ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۳۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 446548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =