۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
«آرام» پذیره‌نویسی می‌شود

پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) «آرام»، جهت توسعه سبد محصول صندوق‌های سرمایه‌گذاری مفید هفته آینده انجام خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، سبدگردان مفید ۱۱ صندوق سرمایه‌گذاری اعم از سهامی، مختلط و درآمد ثابت را تحت مدیریت دارد. صندوق «آرام» دوازدهمین صندوق سرمایه‌گذاری و نخستین صندوق شاخصی (Index fund) این مجموعه خواهد بود که جهت توسعه افزایش تنوع سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مفید برای کاربران بازار سرمایه وارد بازار خواهد شد.

شروع به کار صندوق شاخصی آرام از اوایل هفته آینده خواهد بود و با حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار تومان می‌توان در این صندوق سرمایه‌گذاری کرد.

متقاضیان برای مطلع شدن از اطلاعات بیشتر درباره این پذیره‌نویسی می‌توانند با مراجعه به مطلب "صندوق شاخصی آرام" در سامانه آموزش مفید از جزئیات نحوه سرمایه‌گذاری در این صندوق مطلع شوند.

میزان بازدهی و نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق شاخصی «آرام»

هدف صندوق شاخصی (Index fund) آرام تشکیل پرتفوی‌ای متناسب با شاخص کل بورس است تا بتواند بازدهی مشابه با آن را به دست بیاورد. و پیش بینی می‌شود این صندوق، متناسب با عملکرد شاخص کل بورس یا حتی بالاتر بازدهی داشته باشد.

علاوه بر این، صندوق شاخصی آرام از نظر نحوه سرمایه‌گذاری، صندوق ETF یا قابل معامله است و سرمایه‌گذاران می‌توانند واحدهای آن را به صورت آنلاین از طریق سامانه‌های معاملاتی تمامی کارگزاری‌ها خرید و فروش کنند.


بیشتر بخوانید:

لحظه به لحظه با بازار ۲۰ بهمن ۱۴۰۰


صندوق‌های سرمایه‌گذاری، راهکاری برای فعالیت غیرمستقیم در بورس

صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادهایی مالی هستند که توسط تیمی از کارشناسان با تجربه بازار سرمایه مدیریت می‌شوند. تحلیلگران این صندوق‌ها به طور پیوسته بازار سرمایه را زیر نظر گرفته و متناسب با نوعی که آن صندوق دارد، وجوه تحت مدیریت خود را در ترکیبی از دارایی‌های مختلف نظیر سهام، اوراق درآمد ثابت و ... سرمایه گذاری می‌کنند. از جمله مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان به عدم نیاز به صرف زمان و داشتن دانش تخصصی بازار، امکان سرمایه‌گذاری با مبلغ کم و مدیریت ریسک مناسب اشاره کرد.

صندوق‌های سرمایه گذاری را می‌توان در نگاه کلی بر اساس نوع سرمایه گذاری و نیز نحوه سرمایه گذاری تقسیم‌بندی کرد؛ از نظر نوع سرمایه‌گذاری و نحوه تملک دارایی صندوق‌ها به سهامی، درآمد ثابت، مختلط، شاخصی و طلا تقسیم می‌شوند. هر کدام از این صندوق‌ها از نظر نحوه سرمایه‌گذاری می‌تواند به صورت صدور و ابطال و یا قابل معامله در سامانه‌های معاملاتی باشد که اصطلاحا به این صندوق‌ها ETF یا Exchange Traded Fund می‌گویند.

کد خبر 446536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوان IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    امیدواریم مثل انار و زیتون و ... نشه