افزایش ۷ درصدی تولید «اروند»

شرکت پتروشیمی اروند با افزایش چشمگیر تولید و فروش محصولات، رکوردی قابل توجه در ۱۰ماهه منتهی به دی‌ماه ۱۴۰۰ از خود برجای گذاشت.

صدای بورس- شرکت در ۱۰ماهه منتهی به دی‌ماه ۱۴۰۰، با تولید ۳۷۸.۷۵۹ تن کلر و ۴۲۶.۷۲۹ تن کاستیک، ۹۶ درصد برنامه تولید را تحقق کرد و ۷ درصد نسبتِ تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را افزایش داد.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی اروند و بر پایه گزارش واحد برنامه‌ریزی تولید، افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل در محصول EDC نیز بیش از ۹ درصد بود و بر همین مبنا ۴۸۷.۶۵۶ تن محصول EDC از سوی شرکت پتروشیمی اروند در ۱۰ماهه سال ۱۴۰۰ روانه بازار شده است.
هرچند که تولید محصول E-PVC بر اساس نیاز بازار در ۱۰ ماهه منتهی به دی‌ماه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بدون تغییر مانده است، اما در مجموع، سبد تولیدات شرکت پتروشیمی اروند در این مدت، دست‌کم ۵ درصد بزرگتر شده که به معنای تحقق ۹۳ درصدی برنامه تولید سالانه طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ است.
در بخش فروش، بر اساس گزارش واحد بازرگانی، شرایط فروش داخلی محصولات شرکت پتروشیمی اروند طی این مدت کم نظیر بوده و از مجموع سبد تولیدات، ۷۴۴.۶۱۹ تن محصول در بازار داخل عرضه شده که ۹۴ درصد بودجه را محقق کرده و نسبت به مدت مشابه سال قبل، با جهش قابل قبول، به ۱۰۳ درصد عملکرد نسبت به سال قبل دست یافته است.
میزان فروش محصولات بر پایه ریالی نیز در این مدت برای محصول EDC افزایش ۵۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نمایان کرده که به معنای تحقق بخشی ۱۲۱۶ درصد برنامه است و یک رکورد قابل توجه در تاریخ شرکت پتروشیمی اروند به حساب می‌آید.
در همین بخش، فروش داخلی (ارزش ریالی) محصول کاستیک با تحقق ۲۱۶ درصد برنامه، گویای افزایش ۲۸۱ درصدی در قیاس با سال قبل است و محصول VCM، بیش از ۲۲۰ درصد برنامه را اجرایی و ۱۲۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش ثبت کرده است.
فروش داخلی محصولات برپایه ارزش ریالی، در دو محصول S-PVC و E-PVC نیز با روند افزایش قابل توجه همراه بوده و به ترتیب با ۱۹۹ و ۲۴۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل، ۱۶۳ و ۲۳۶ درصد عملکرد نسبت به بودجه را تحقق بخشیده است.
بر اساس گزارش واحد بازرگانی، در مجموع، فروش داخلی شرکت پتروشیمی اروند بر اساس ارزش ریالی، ۲۳۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۲۰۳ درصد افزایش نسبت به برنامه را اعلام می‌کند.
در فروش خارجی بر پایه دلار نیز در ۱۰ماهه منتهی به دی‌ماه ۱۴۰۰، با تحقق بخشی ۲۰۰ درصد عملکرد نسبت به بودجه، از سوی پتروشیمی اروند ۲۸۵ درصد ارز بیشتری نسبت به همین مدت در سال گذشته برای کشور به ارمغان آورده شده است.
این افزایشِ میزان ارزآوری در محصول کاستیک ۳۶۸ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بوده و در دیگر محصولات سبد تولید بزرگترین زنجیره PVC خاورمیانه، با افزایش ۲۶۶ درصدی S-PVC و ۲۵۳ درصدی E-PVC رکوردهایی چشمگیر در افزایش ارزآوری برای کشور به حساب می‌آید.

کد خبر 446422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =