۳عاملی که بورس را مثبت می‌کند/ کدام شرکت‌ها بی حجم مبنا معامله می‌شوند؟

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی زرین معدن آسیا گفت: به طور کلی برای بهبود شرایط بازار باید ۳ موضوع جلوگیری از خروج پول، ورود پول جدید، نقدشوندگی بیشتر شود.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ شرکت فرابورس ایران اعلام کرد در راستای اجرای «ضوابط مربوط به ماده ۲۲ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران»، پس از بررسی‌های صورت گرفته از تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۰ تا ۹ بهمن ماه سال جاری، حجم مبنا برای نمادهای معاملاتی دارای بازارگردان در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران در ۲۰ نماد از امروز سه‌شنبه مورخ ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ اعمال نخواهد شد.

شرکت زرین معدن آسیا با نماد فرزین یکی از ۲۰ نمادی است که از امروز سه شنبه ۱۲ بهمن حجم مبنا در آن‌ها اعمال نمی‌شود.

ابراهیم جمیلی، مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی زرین معدن آسیا در ارتباط با ابلاغیه جدید فرابورس به صدای بورس گفت: حجم مبنا برای نمادهای معاملاتی دارای بازارگردان در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران در ۲۰ نماد از روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ اعمال نخواهد شد. نماد« فزرین» نیز در بین این ۲۰ نماد است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با «فزرین» در این ارتباط مشورت شده، گفت: ما نیز همچون شما از این اعلام با خبر شدیم و تابع آن هستیم برای پیش‌بینی اینکه آیا برداشتن حجم مبنا برای ۲۰ نماد و بازار سرمایه اثر مثبت دارد یا خیر باید چند روز منتظر بود.

جمیلی گفت: به طور کلی برای بهبود شرایط بازار باید ۳ موضوع در دستور کار قرار گیرد: ۱- پول از بورس خارج نشود. ۲- پول جدید وارد بورس شود.۳- نقد شوندگی بیشتر شود. سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان‌ها و نهادهای مربوطه هر کاری در جهت تقویت این ۳ محور کنند به نفع بازار سرمایه خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی زرین معدن آسیا تصریح کرد: تلاش ما این است تا سوددهی و سودآوری را زیاد کنیم.

بورس

کد خبر 446129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =