هنوز تکلیف معافیت سربازان متاهل معلوم نیست!

یک نماینده مجلس گفت: هنوز نظر مشورتی از ستاد کل نیروهای مسلح درباره اعطای کارت معافیت سربازی به مشمولان متاهل با حداقل ۳۰ سال سن و دارای دو فرزند گرفته نشده است.

به گزارش صدای بورس، رحیم زارع، سخنگوی‌ کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق گفت که هنوز نظر مشورتی از ستاد کل نیروهای مسلح درباره اعطای کارت معافیت سربازی به مشمولان متاهل با حداقل ۳۰ سال سن و دارای دو فرزند گرفته نشده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درباره مصوبات مجلس برای سربازی گفت: مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق درباره خرید خدمت سربازی بر اساس پیشنهاد یکی از اعضای تلفیق و البته بدون هماهنگی با نیروهای مسلح به تصویب رسید.


بیشتر بخوانید:

طرح فروش سربازی منتظر موافقت دو نهاد


وی یادآور شد: پیش از آن کمیسیون تلفیق مصوبه ای برای مشمولان سرباز غایب از کشور داشت که به تصویب رسید؛ درباره مشمولان غایب در داخل کشور چندین پیشنهاد مطرح شد اما رای نیاورد و در نهایت یک پیشنهاد مبنی بر خرید خدمت سربازی از ۲۵۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، زارع ادامه داد: روز گذشته خانم فلاحی با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی اخطاری را مطرح کرد که به موجب آن مصوبه قبلی درباره خرید سربازی ملغی شد؛ بعد از آن پیشنهاد دهنوی به تصویب رسید که به موجب آن مشمولان متاهل با حداقل ۳۰ سال سن و دارای دو فرزند بدون پرداخت وجهی کارت پایان خدمت در زمان صلح دریافت می کنند منتها اجرایی شدن این پیشنهاد هم منوط به تصویب در صحن علنی و سپس تایید شورای نگهبان است. درباره این مصوبه هم هنوز مشورتی با نیروهای مسلح نشده است.

کد خبر 446118

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    2 0
    انشالله قبول بشه واقعا با دوفرزند وبا وجود وضعیت اقتصادی الان نمیشه خدمت کرد