نفت در آستانه ۱۰۰ دلاری شدن

قیمت نفت برای ششمین هفته متوالی بالا رفت. این افزایش قیمت در هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده است. نگرانی ها در مورد حمله روسیه به اوکراین نیز باعث افزایش قیمت نفت خام شده است.

به گزارش صدای بورس، قیمت نفت برای ششمین هفته متوالی بالا رفت. این افزایش قیمت در هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده است. با افزایش تقاضا نفت سبک وست تگزاس اینترمدیت این هفته دو درصد افزایش یافت. در حال حاضر منابع محدود هستند و با این وجود بانک‌های وال استریت و مدیران نفتی پیش‌بینی می‌کنند که نفت به ۱۰۰ دلار هم برسد. علاوه بر این نگرانی ها در مورد حمله روسیه به اوکراین نیز باعث افزایش قیمت نفت خام شده است.

بازار نفت برای پاسخگویی به تقاضای بالا با توجه به کمبود منابع دچار مشکل شده است و رخدادهای سیاسی-جغرافیایی نیز بر آن تاثیر می‌گذارند. با این اوضاع ۱۰۰ دلاری شدن نفت در چند ماه آینده چندان بعید نیست. در حال حاضر قیمت نفت خام بازگشت به شرایط قبل از کرونا را به چالش کشیده است.


بیشتربخوانید: قیمت جهانی نفت همچنان در حال صعود


به گزارش تجارت نیوز، روز دوم فوریه اوپک و متحدانش برای ارزیابی بازار و تصمیم گیری در خصوص منابع ماه مارس جلسه‌ای برگزار می‌کنند. به نقل از بلومبرگ تولیدات اوپک پلاس به تدریج افزایش یافته است اما هنوز هم به طور کامل جوابگوی تقاضا نیست. از طرفی اگر روسیه به اوکراین حمله کند موقعیتش در اوپک پلاس هم به عنوان یک عضو اثرگذار به خطر می‌افتد. حمله روسیه به اوکراین منابع را بیشتر به خطر می‌اندازد.

افزایش قیمت نفت خام، قیمت محصولات اصلی وابسته به نفت را نیز افزایش داده است. برای مثال قیمت بنزین در سی سال گذشته در بازار نیویورک بی‌سابقه بوده است. متوسط قیمت‌های پمپ بنزین‌های آمریکا پس از افزایش ۴۶ درصدی در سال گذشته برای افزایش قیمت دیگری آماده هستند.

کد خبر 445921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =