قیمت جهانی طلا کم نوسان باقی ماند

قیمت طلا امروز نوسان محدودی داشت. اما در عین حال نگرانی ها در مورد موضوع اوکراین سبب شد تا قیمت طلا همچنان در نزدیکی بالاترین رقم ۱۰ هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی بماند.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به هزارو ۸۴۷ دلار و ۲۲ سنت رسید. دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از ۱۹ نوامبر رسیده بود.

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۰.۲۸ درصد کاهش به هزارو ۸۴۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «تا زمانی که فدرال رزرو با یک تصمیم جدید بازارها را نترساند و تا زمانی که مطابق انتظار سخن از ۳ تا ۴ نوبت افزایش نرخ بهره در سال جاری در میان باشد» قیمت طلا پایین نخواهد آمد.


بیشتر بخوانید:

تنش‌ها بین روسیه و اوکراین؛ قیمت جهانی طلا را گران کرد


جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته در صورت حمله روسیه به اوکراین وضع تحریم ها علیه شخص پوتین را بررسی خواهد کرد. در عین حال رهبران اروپایی نگران محدود شدن تامین انرژی از روسیه هستند که ممکن است در صورت تشدید تنش رخ دهد.

اواخر امروز نشست دو روزه فدرال رزرو به پایان می رسد و به احتمال زیاد بانک مرکزی آمریکا ۴ نوبت افزایش بهره برای امسال در نظر خواهد گرفت که اولین آن افزایش ۰.۲۵ درصدی در ماه مارس خواهد بود.

به گزارش تسنیم، هرچند در هنگام رشد تورم طلا به عنوان محل امنی جهت سرمایه گذاری به شمار می رود، اما افزایش نرخ بهره می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

کد خبر 445728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =