۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
طلا بازمی‌گردد

هفته گذشته قیمت طلا و نقره به بالاترین رقم در دو ماه اخیر رسید.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ افزایش قیمت طلا و نقره در حالی رخ داد که بازار رمزارزها با سقوط شدیدی روبه‌رو شد و بیت‌کوین به سطح ۳۵ هزار دلار رسید. برای توضیح این اتفاق، تحلیلگران به سیاست‌های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا اشاره می‌کنند. در حال حاضر بازارها با چهار مورد افزایش نرخ‌ بهره بانکی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۲ روبه‌رو هستند.

آنا گولوبووا، تحلیلگر کیتکو در این باره گفت: الگوی معاملات طلا در هفته گذشته نشان می‌دهد که بازار پررونقی در حال شکل‌گیری است. ظاهرا سرمایه‌گذاران با پیش‌بینی افزایش نرخ‌های بهره بانکی فدرال رزرو و دیگر بانک‌های مرکزی جهان، به سمت بازار طلا متمایل شده‌اند. در حال حاضر قیمت هر اونس طلا به بالای ۱۸۳۵ دلار رسیده است. در حال حاضر آنچه به افزایش قیمت طلا کمک می‌کند، برنامه افزایش نرخ بازده اوراق خزانه آمریکاست.


بیشتر بخوانید: اونس جهانی و دلار باعث افزایش قیمت در بازار شد


کریس واتسون، مدیر بخش تحقیقات موسسه «پپرستون» در این باره می‌گوید: ما درباره افزایش نرخ اسمی اوراق حرف نمی‌زنیم. موضوع افزایش نرخ واقعی اوراق است. این اوراق با انتظارات تورمی تعدیل شده‌اند. معمولا، قیمت طلا و نرخ اوراق در ارتباطی تنگاتنگ قرار دارند و در کنار هم حرکت می‌کنند.

با توجه به تازه‌ترین برآوردها، می‌توان انتظار داشت که قیمت طلا در ماه‌های آینده روندی صعودی داشته باشد.

کد خبر 445506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =