۷۹ درصد رشد عملیاتی « سیستم »

شرکت همکاران سیستم در ۹ماهه ابتدایی سال جاری در مسیر سودآوری گام برداشته، و در این دوره عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است.

به گزارش صدای بورس، رشد سود عملیاتی، افزایش سود ناخالص و بازدهی حدود ۱۴ درصدی این نماد در بورس تهران شاهدی بر این مدعاست که این شرکت توانسته در مسیری قابل اطمینان و مطلوب قدم بردارد.

کارنامه درخشان در سود عملیاتی

بر اساس این گزارش، همکاران‌سیستم در دوره ۹ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته حدود ۷۹ درصد رشد درآمد عملیاتی و نیز ۷۲ درصد افزایش سود ناخالص به ثبت رسانده است.

همچنین، سود خالص این شرکت در دوره مذکور از مبلغ یک هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال به بیش از یک هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال ارتقا یافته، و در نهایت "سیستم" مبلغ ۱۹۴ ریال سود به ازای هر سهم در پایان آذر ماه امسال شناسایی کرده است.

در این بین باید توجه داشت که، همکاران‌سیستم طی سال جاری با اجرای چندین مرحله برنامه افزایش سرمایه از منابعی همچون سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها سرمایه خود را از مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به ۱۰ هزار میلیارد ریال ارتقا داده است (افزایش سرمایه ۴۸۸ درصدی)، به همین دلیل سود خالص هر سهم در دوره مورد بررسی کاهش ۷۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

۷۹ درصد رشد عملیاتی « سیستم »

درآمد و بهای تمام شده قرارداد ها

بر اساس اطلاعات موجود، درآمد حاصل از اجرای قرار دادهای فروش و ارایه خدمات پشتیبانی شرکت همکاران‌سیستم در سه فصل اول سال جاری بیش از دو هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال اعلام شده و سود ناخالص آن پس از کسر بهای تمام شده حدود ۶۲۵ میلیارد ریالی بالغ بر دو هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال محاسبه می شود.

(ارقام به میلیون ریال است)

۷۹ درصد رشد عملیاتی « سیستم »

علاوه بر این، این مجموعه ۱۰ هزار میلیارد ریالی، برای دوره سه ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال جاری، تحقق حدود سه هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال درآمد عملیاتی و پرداخت ۲۱۵ میلیارد ریال هزینه را پیش بینی کرده است.

(ارقام به میلیون ریال است)

۷۹ درصد رشد عملیاتی « سیستم »

"سیستم" موفق در عملکرد تلفیقی ۹ ماهه

بررسی صورت‌های مالی تلفیقی "سیستم"، طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری حاکی از آن است که این شرکت با رشد ۷۰ درصدی سود عملیاتی و رشد ۴۶ درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه قبل همراه بوده است.

"سیستم" همچنین اذعان داشت، درآمدهای غیرعملیاتی ۹ماهه سال گذشته، شامل سود ناشی از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بوده که متاثر از شرایط بازار مذکور در دوره مشابه روند درآمدهای غیرعملیاتی شرکت را با تفاوت نسبت به دوره قبل مواجه کرده است.

باتوجه به اطلاعات منتشر شده از سمت همکاران سیستم، اصلی‌ترین عوامل رشد درآمد و سود عملیاتی صورت مالی تلفیقی نسبت به دوره مشابه، مربوط به رشد فروش نرم‌افزارهای راهکاران و سپیدار به مشتریان جدید و تکمیل سبد محصولی مشتریان قدیمی، رشد درآمدهای پشتیبانی از مشتریان قدیمی، رشد درآمدهای ناشی از استقرار نرم‌افزارها و رشد فروش حق اشتراک فضای رایانه ای بوده است.

روند معاملات سهام

رصد معاملات "سیستم" در بورس تهران از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه حاکی از آن است که این شرکت با ثبت بازدهی مثبت ۱۳.۷۷ درصدی همراه بوده.

با این وجود، از میان ۱۶ شرکت فعال در گروه رایانه تنها ۵ شرکت همانند "سیستم" به بازدهی مثبت دست یافتند که "سیستم" دارای کمترین P/E در میان این شرکت ها به‌شمار می رود.

۷۹ درصد رشد عملیاتی « سیستم »

کد خبر 445424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =