۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
سرخی ۷/۲۴ رمزارزها

سقوط ناگهانی قیمت رمزارزها پس از بسته شدن بازار وال استریت در روز جمعه، شوک بزرگی به بازار ارزهای دیجیتال وارد کرد.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ هجوم دارندگان ارزهای دیجیتال برای فروش به افزایش چشمگیر حجم معاملات و افت شدید ارزش بازار رمزارزها منجر شد. در معاملات روز جمعه، قیمت همه رمزارزهای مهم با کاهش روبه‌رو شد.

بر اساس آمارهای موجود، قیمت ۵۰ رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار در سه بازه زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه نزولی شده است. افت هفتگی و ماهانه بیت‌کوین به ترتیب بیش از ۱۷ درصد و ۲۶ درصد بوده است. اگرچه قیمت پادشاه رمزارزها نسبت به یک سال قبل ۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد اما برخی می‌گویند در یک ماه آینده بیت کوین به روند نزولی خود ادامه خواهد داد و به پایین‌ترین قیمت از ابتدای ۲۰۲۱ خواهد رسید. البته این پیش‌بینی مخالفانی نیز دارد که معتقدند، بیت‌کوین در حال نفس گرفتن است و به زودی دوباره اوج خواهد و رکوردهای پیشین را خواهد شکست.

یکی از مهمترین دلایل افت بازار رمزارزها، فروش سنگین ارزهای دیجیتال بوده است. کارشناسان می‌گویند: در حال حاضر مهمترین موضوع، زمان توقف فروش است. تلاقی معاملات اهرمی و هیجان فروش می‌تواند به سقوط سریع بازار منجر شود، به ویژه آنکه بازار رمزارزها یک بازار ۲۴ ساعته است.


بیشتر بخوانید: اژدها به جنگ رمزارزها رفت


تراویس هویوم از وبسایت MotleyFool در این باره می‌گوید: موضوع نگران‌کننده مربوط به نقدینگی یا بازارگردان‌هاست، یعنی کسانی که در زمان فروش دیگران، اقدام به خرید می‌کنند. ممکن است با ادامه روند نزولی بازار، نقدینگی موجود نیز خشک شود. گمان نمی‌کنم سقوط بازار رمزارزها پس از بسته شدن بازار وال استریت تصادفی بوده باشد. نوسان و بی‌ثباتی در ذات بازار کریپتوکارنسی است اما امروز این ویژگی عادی علیه سرمایه‌گذاران عمل می‌کند. احتمالا این روند نزولی ادامه خواهد یافت تا اینکه بازار به کف قیمت برسد و این روند نزولی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران دردناک خواهد بود.

هویوم معتقد است: با تحولات اخیر بازار رمزارزها، هم‌اکنون بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام است.

سرخی ۷/۲۴ رمزارزها

کد خبر 445418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =