۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
فقط حرف

با ورود بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پول توسط سرمایه‌گذاران حقیقی که عموما از دانش سرمایه‌گذاری خوبی نیز برخوردار نبودند، منجر به رشد غیرمنطقی قیمت سهام شد و در ادامه با توجه به ریسک‌های ناشی از قوانین و مقررات، اما و اگرهای فراوان در خصوص عرضه سهام پالایش یکم و موارد دیگر در نهایت منجر به ریزش بورس شد و جریان خروج نقدینگی از بازار سرمایه شکل گرفت.

مژده ابراهیمی صدای بورس؛ باتوجه به جذابیت‌های به وجود آمده در بازار رمزارز، خودرو، مسکن و همچنین افرادی که مردم را دعوت به بورس کردند و در ریزش‌ها از سهامداران حمایت لازم را انجام ندادند، منجر به بی‌اعتمادی بازار و در نتیجه خروج نقدینگی از بازار مولد سرمایه و ورود به بازارهای دلالی را رقم زد.

مهدی باغبان – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس بیان کرد: در اواخر سال ۹۸ با بحث آزادسازی سهام عدالت و همچنین دعوت مسئولان به سرمایه‌گذاری در بورس، طیف وسیعی از مردم جامعه وارد بازار سرمایه‌ای شدند که عمق کمی داشت و عرضه سهام به اندازه کافی در آن وجود نداشت.

وی افزود: با ورود بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پول توسط سرمایه‌گذاران حقیقی که عموما از دانش سرمایه‌گذاری خوبی نیز برخوردار نبودند، منجر به رشد غیرمنطقی قیمت سهام شد و در ادامه با توجه به ریسک‌های ناشی از قوانین و مقررات، اما و اگرهای فراوان در خصوص عرضه سهام پالایش یکم و موارد دیگر در نهایت منجر به ریزش بورس شد و جریان خروج نقدینگی از بازار سرمایه شکل گرفت.


  • بیشتر بخوانید:

سرخی ۷/۲۴ رمزارزها


باغبان بیان کرد: مسئولان مربوطه نیز باوجود قول‌های مکرر به حمایت از بازارسرمایه در عمل نتوانستند کار خاصی انجام دهند و قول‌های داده شده در حد حرف باقی ماند.

به گفته این کارشناس بازارسرمایه در شرایط فعلی قیمت‌گذاری دستوری در بودجه سال ۱۴۰۱، نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی و فولادی، تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی، واردات خودرو، مذاکرات برجام و نرخ بهره موارد و ابهامات مهمی است که نگرانی‌های سهامداران را بیشتر کرده و باعث شده تا سرمایه‌گذاران نتوانند تصمیم مناسبی برای سرمایه‌گذاری بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه در انتها اظهار داشت: باتوجه به جذابیت‌های به وجود آمده در بازار رمزارزها، خودرو و مسکن و همچنین افرادی که مردم را دعوت به بورس کردند و در ریزش‌ها از سهامداران حمایت لازم را انجام ندادند، منجر به بی‌اعتمادی به بازار و در نتیجه خروج نقدینگی از بازار مولد سرمایه و ورود به بازارهای دلالی را رقم زد.

کد خبر 445413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =