لغو واگذاری سهام هلدینگ « فارس »

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از لغو عرضه بلوک ۱۵درصدی سهام شرکت پتروشیمی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش صدای بورس، در حالی که حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاییز امسال با انگیزه و اطمینان خبر از واگذاری ۱۸ درصد از باقیمانده سهام دولت در شرکت بورسی پتروشیمی خلیج فارس در قالب سه بلوک یک‌درصدی،‌ دودرصدی و ۱۵درصدی داده و گفته بود که با مشتریان این بلوکها نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، حالا طی نامه‌ای رسماً از لغو واگذاری سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داده است.

بر پاین این گزارش، در نامه‌ای که حسین قربانزاده به مجید عشقی، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار نوشته، اعلام کرده است که واگذاری بلوک ۱۵درصدی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم با توجه به اینکه فقط یک مشتری دارد و امکان رقابت وجود ندارد، عملاً لغو شده است و عرضه آن صورت نمی‌گیرد.

در این نامه آمده است: پیرو نامه ۲۲ دی ماه سال جاری سازمان خصوصی‌سازی در مورد درخواست عرضه تعداد ۴۳ میلیارد و ۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نظر به اینکه با انقضای مهلت مقرر جهت ارسال تقاضا و مستندات بررسی اهلیت متقاضی، تنها یک تقاضا واصل شده که با عنایت به اهمیت، ارزش و حجم عرضه مزبور امکان حصول رقابت لازم جهت تأمین منافع دولت و بیت‌المال را مخدوش ساخته، بدین وسیله انصراف این سازمان از عرضه مذکور و الغای اثر از مکاتبات مورد اشاره اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید:

دولت مراقب باشد بلوک ۱۵درصدی هلدینگ خلیج‌فارس را ارزان‌تر نفروشند


گفتنی است در پی ناکامی سازمان خصوصی‌سازی در فروش بلوک یک‌درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که روز شنبه (۱۱ دی) به‌قیمت پایه هر سهم ۹۹۶ تومان در بورس عرضه شد، این سازمان روز یکشنبه (۱۲ دی) هم در فروش بلوک دودرصدی این شرکت ناکام ماند،

این در حالی است که به‌دلیل نبود مشتری برای بلوک ۱۵درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس این عرضه نیز در روز چهارشنبه (۱۵دی) انجام نشد.

بر این اساس چندی پیش سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد دوباره بلوک ۱۵درصدی "فارس" که ۴۳ میلیارد و ۵۰ میلیون سهم را شامل می‌شود به‌وکالت از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ششمین روز بهمن ماه امسال در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران عرضه ‌می‌کند که این واگذاری نیز لغو شد.

به گزارش تسنیم، شایان ذکر است قیمت پایه در نظر گرفته‌شده برای این بلوک ۱۵درصدی از ۱۲هزار و ۹۵۰ ریال در عرضه قبلی به ۱۴هزار و ۷۰ ریال برای هر سهم در عرضه جدید تغییر کرده بود.

کد خبر 445403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =