هدف از راه‌اندازی بورس بین‌الملل چیست؟

استانداردی که در قسمت بین‌الملل وجود دارد و اصلاحاتی که در این عرصه صورت می‌گیرد با هم به سوی توسعه و تعالی پیشرفت می‌کند.

فضایی از بازار سرمایه را که منحصر به یک محدوده‌ جغرافیایی نباشد، امکان تبادل منابع ارزی، کالا، مشتقات و سایر ابزارهای مالی در حد بین‌الملل داشته باشد را بورس بین‌الملل می‌گوییم.
چنانچه بازار سرمایه محدود به یک نقطه جغرافیایی به کشورهای متعدد بسط پیدا کند می‌تواند امکاناتی را فراهم کند از جمله: دسترسی آنلاین بیست وچهار ساعته در تمام مناطق جغرافیایی و چنانچه در یک منطقه مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد با گسیل سرمایه به سایر کشورها و سایر بورس‌ها این امکان فراهم می‌شود و ریسک سرمایه‌گذاری تا حدودی کاهش پیدا می‌کند؛ استانداردی که در قسمت بین‌الملل وجود دارد و اصلاحاتی که در این عرصه صورت می‌گیرد با هم به سوی توسعه و تعالی پیشرفت می‌کند؛ همین‌طور چنانچه جذابیت خاصی در یک نقطه جغرافیایی یا بورسی برای سرمایه در دنیا وجود داشته باشد امکان تبادل و حرکت وجود دارد. منحصر کردن و محدودیت ایجاد کردن برای سرمایه طبیعتا کارایی لازم را به‌وجود نمی آورد. ضمن اینکه برتری بورس‌ها در دنیا اتکا داشتن یا وجود بورس در سطح بین‌الملل و امکان تبادل در این سطح است که پیش‌نیازهایی ازجمله پوشش ریسک نوسان قیمت ارزها و انواع و اقسام ابزارهای مالی دارد که با این چارچوب می‌توانیم برداشت مناسب‌تری داشته باشیم. از مزیت‌های سازوکار بورس بین‌الملل چنانچه همین بازار را گسترش و توسعه دهیم به دلیل کثرت عرضه و تقاضا و کشف قیمت و شفافیت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری رقم خواهد خورد.

  • فردین آقابزرگی - کارشناس بازار سرمایه
کد خبر 445326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =