ایران می‌تواند نیازهای بازار انرژی آمریکای لاتین را تأمین کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با سفیر برزیل در تهران گفت: ایران می‌تواند به عنوان بازیگر مستقل بازار انرژی، نیازهای کشورهای آمریکای لاتین را تأمین کند.

به گزارش صدای بورس، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با سفیر برزیل در تهران گفت: ایران می‌تواند به عنوان بازیگر مستقل بازار انرژی، نیازهای کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل به نفت و گاز و پتروشیمی را تأمین کند.

وی افزود: در دولت سیزدهم ارتقا روابط اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل دارای اهمیت زیادی است و ایران در راستای توسعه متوازن روابط اقتصادی خود با کشورهای مختلف حرکت می‌کند.


بیشتر بخوانید: قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۱ تغییر می‌کند؟


معاون رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به واردات ایران در زمینه نهادهای دامی و دانه‌های روغنی از یکسو و نیاز برزیل به انرژی از سوی دیگر، دو طرف می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: عمر بسیاری از چاه‌های نفت کشورهای نفت خیز به بالای ۵۰ سال رسیده و برخی کشورها تنها تا ۵۰ سال آینده نفت دارند؛ اما ایران با رتبه یک مجموع ذخایر نفت و گاز، یکی از محوری ترین بازیگران سال‌های آینده بازار انرژی خواهد بود.

به گزارش مهر، گفتنی است بر اساس مصوبه هیئت وزیران مسئولیت کمیسیون همکاری مشترک ایران و برزیل به سازمان برنامه و بودجه سپرده شده است.

کد خبر 445166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =