خبر جدید رئیس کل بانک مرکزی/ ناظر شرعی کیست؟

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ناظر شرعی بر عملکرد بانک‌ها نظارت خواهد داشت.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ هفتمین همایش مالی اسلامی با حضور رئیس شورای فقهی بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس کل بانک مرکزی در سالن الزهرا بانک مرکزی برگزار شد.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس انجمن مالی اسلامی ایران گفت: هفته گذشته دستور رمز پول ملی تصویب شد. شورای فقهی بانک مرکزی ۳ سال است که راه‌اندازی شده و مقدمه‌ای برای بانکداری اسلامی است. اخیرا دستورالعمل شورای فقهی بانک مرکزی مورد بازنگری قرار گرفت و در کنار این شورا، کار گروه تخصصی شورای فقهی در قم راه‌اندازی شد تا موضوعاتی که شورای فقهی به آن ارجاع داده می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.
صالح آبادی افزود: موضوعات بعد از بررسی به شورای فقهی ارسال می‌شود.

وی در ادامه گفت: آیا نظام بانکداری ایران بر اساس اصول اسلامی عمل می‌کند؟ برای رسیدن به این هدف مقرر شد مصوبات شورای فقهی در قالب چک لیست‌هایی قرار داده شود و نسبت به آن نظار ت شود.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: همچنین مقرر شد یک فرد متخصص در بانک‌ها به عنوان ناظر شرعی که عضوی از کمیته فقهی خواهد بود، به عملکرد بانک‌ها نظارت داشته باشد.
وی افزود: این افراد به عنوان بازوی شورای فقهی در هر بانک منصوب می‌شود و عملکرد بانک‌ها را مورد رصد قرار می‌دهد و باعث می‌شود بانک‌ها به سمت بانکداری اسلامی حرکت کنند.

کد خبر 445094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    بسیار عالی