خبر خوش برای گروه‌های صادراتی

به نظر می‌رسد بهترین گزارش‌های فصلی متعلق به گروه‌های فلزی- معدنی و پس از آن گروه پالایشگاهی باشد.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی به مراحل حساسی رسیده است و در صورت توافق می‌تواند چشم‌انداز تجارت کشور را بهبود بخشد که همین امر باعث کاهش نرخ دلار آزاد می‌شود، هرچند با توجه به کاهش محسوس هزینه‌های تحریم، بازار سرمایه هم از این امر منتفع خواهد شد.

احمد اتحادپور، مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: باوجود اصلاح قیمتی اکثر نمادهای بازار در ماه‌های اخیر، همچنان شاهد فشار فروش و خروج نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار هستیم. همچنین ارزش معاملات هم همچنان حاکی از روند رکودی بازار دارد و همین امر موجب کاهش نسبت‌های P/E و P/S گذشته نگر بازار به محدوده ۷.۹ و ۲.۷ شده است.
وی افزود: با توجه به، در پیش بودن همچنین گزارش‌های فصلی پاییز ۱۴۰۰ انتظار کاهش محسوس نسبت‌های مالی ذکر شده به محدوده ۷ و ۲.۳ را داریم که بیانگر بهبود ارزندگی سهام است.
اتحادپور بیان کرد: به نظر می‌رسد بهترین گزارش‌های فصلی متعلق به گروه‌های فلزی- معدنی و پس از آن گروه پالایشگاهی باشد؛‌ همچنین گروه اوره‌ای نیز گزارش‌های فصلی جذابی راهی کدال خواهند کرد.
مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد عنوان کرد: در گروه‌های کوچکتر گروه دارویی با توجه به افزایش درآمد عمده شرکت‌های این گروه با رشد سودآوری همراه خواهند شد. همچنین از اواخر هفته باید منتظر انتشار گزارش‌های ماهانه دی ماه شرکت‌ها باشیم که انتظار افزایش نرخ قابل توجهی را در گروه‌های اوره‌ای و غذایی داریم.
به گفته وی از دیگر عوامل موثر بر بازار روند نرخ دلار نیمایی است که در هفته‌های اخیر رشد ملموسی را با وجود نوسانات منفی نرخ دلار آزاد داشته و خبر بسیار خوش آیندی برای گروه‌های صادراتی کامودیتی است.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در بازارهای جهانی، نفت به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد و محصولات فلزی نیز نوسانات مثبتی را تجربه می‌کنند.
اتحادپور اظهار کرد: رشد قیمت نفت نوید افزایش نرخ فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را می‌دهد که می‌تواند باعث جذابیت گروه‌های پتروپالایشی شود و نوسانات نرخ بهره نیز به شدت توسط فعالان بازار رصد می‌شود که در صورت ثبات این نرخ زیر ۲۰ درصد بازار سرمایه جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت و می‌تواند محرک جدی برای رشدهای آتی بازار سهام شود.
مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد افزود: مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی به مراحل حساسی رسیده است و در صورت توافق می‌تواند چشم‌انداز تجارت کشور را بهبود بخشد که همین امر باعث کاهش نرخ دلار آزاد می‌شود، هرچند با توجه به کاهش محسوس هزینه‌های تحریم، بازار سرمایه نیز از این امر منتفع خواهد شد و توامان بازار با افزایش نسبت P/E و رشد سودآوری چشم‌انداز بسیار خوبی را خواهد داشت. همچنین به لحاظ تکنیکالی بازار حمایت ۱.۳۰۰ هزار واحدی را دارد که انتظار داریم این محدوده کف قیمتی بازار شود.

کد خبر 445069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    بسیار عالی ... البته پتروشیمی ها هم گزادشات عالی دارند مانند نوری و شگویا