۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
  مرغ به چه قیمتی رسید؟

یوسف خانی از عرضه مرغ در بازار با قیمت ۲ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب خبر داد و ازدیاد تولید را علت آرامش بازار مرغ اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس، یوسف خانی گفت: هم اکنون هر کیلو مرغ ۲ تا ۳ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود. قیمت هر کیلو ران مرغ در بازار ۲۸ هزار تا ۲۹ هزار تومان و قیمت مصوب هر کیلو مرغ ۳۱ هزار تومان است.

طی ماه های مهر و آبان نوسانات بازار مرغ زیاد بود و قیمت مرغ به بیش از ۴۰ هزار تومان هم رسید که واردات تخم مرغ نطفه دار و مرغ منجمد در کنار عرضه اینترنتی مرغ با نرخ مصوب بازار را به آرامش رساند.


بیشتر بخوانید: تامین مرغ کشور در چه وضعیتی است؟


به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، ازدیاد تولید و فراوانی عرضه علت آرامش بازار است و با توجه به میزان جوجه ریزی پیش بینی می شود که تغییر خاصی در بحث بازار رخ ندهد.

آمار جوجه ریزی در سامانه سماصط حاکی از آن است که در آبان ۱۲۷ میلیون قطعه و آذر ۱۳۱ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است وپیش بینی می شود در دی ماه جوجه ریزی به بالای ۱۳۰ میلیون قطعه برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که هم اکنون هر کیلو مرغ به قیمت ۲۸ هزار تا ۳۱ هزار تومان، ران مرغ ۲۸ هزار تا ۳۱ هزار تومان، ساق ران ۴۵ هزار تا ۴۸ هزار تومان، سینه ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان و فیله مرغ ۷۵ هزار تومان است.

کد خبر 444999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =