وجود انگل در گوشت مرغ صحت دارد؟

رئیس سازمان دامپزشکی کشور وجود انگل توکسو پلاسما در طیور و ماکیان کشور را تکذیب کرد و گفت: بررسی سازمان نشان می‌دهد که چنین چیزی صحت ندارد و نباید چند مورد را به کل تولیدات کشور تعمیم داد.

به گزارش صدای بورس، رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در حاشیه در ششمین همایش بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران، وجود انگل توکسو پلاسما در طیور و ماکیان کشور را تکذیب کرد و گفت: بررسی‌های سازمان نشان می‌دهد که چنین چیزی صحت ندارد و نباید چند مورد را به کل تولیدات کشور تعمیم داد.

سید محمد آقا میری افزود:‌ تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان روی تعدادی ماکیان تحقیقات انجام داده‌اند که چنین موضوعی منتشر شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: نمونه برداری از تولیدات کشور از لحاظ علمی دارای مقررات خاصی است که باید توسط آزمایشگاه های معتبر همچون آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور انجام شود و هر آزمایشگاهی نمی‌تواند در مورد سلامت و بهداشت تولیدات کشور نظر بدهد تا امنیت روانی مردم و جامعه را به مخاطره بیندازد.


بیشتربخوانید:محموله‌های وارداتی گوشت، مرغ و تخم مرغ آلودگی ندارند


آقا میری با بیان اینکه اساس این آزمایش اشتباه بوده است، گفت: این موضوع نگران کننده ای نیست و آنچه که سازمان دامپزشکی کشور نظارت می کند یقینا درست است و اگر مشکلی هم باشد، به طور قطع اطلاع رسانی می‌کنیم.

ممنوعیتی برای صادرات دام زنده وجود ندارد

به گزارش فارس، آقا میری درباره ممنوعیت صادرات دام زنده تصریح کرد: از ابتدای آزادسازی صادرات دام زنده تاکنون ممنوعیتی در این باره نداشتیم و هرکجا دچار موضوعی بوده به دلیل تاکید و حمایت وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری کرده‌ایم.

وی افزود: به طور مثال پنجشنبه گذشته در صادرات دام زنده از کردستان به اقلیم عراق دچار مشکلی بودیم که برطرف شد و روز شنبه یک هزار و ۱۵۰ راس دام سبک صادر شد.

کد خبر 444748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =