رشد سود سهام غول‌های نفتی در ۲۰۲۲

با آغاز سال جدید، زمان تغییر و تنظیم دوباره پورتفوی سرمایه‌گذاری برای فعالان وال استریت فرا رسید.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ به دلیل افزایش قیمت انرژی، سال ۲۰۲۱ برای سرمایه‌گذاران این حوزه یک سال فوق‌العاده بود. در این سال، تحت تاثیر همه‌گیری کرونا و اجرای برنامه «گذار انرژی»، بازارهای نفت همچنان متلاطم و پرنوسان بودند.

اگرچه در ابتدای سال ۲۰۲۲ قرار داریم اما بخش انرژی نشان داده که آماده جهش است. در حال حاضر قیمت‌های نفت خام به سطوح جدیدی افزایش یافته است. بر اساس پژوهش جدید دانشمندان آفریقای جنوبی، ممکن است سویه اومیکرون جایگزین کروناویروس دلتا شود و میزان ایمنی بدن افراد را افزایش دهد. این خبر خوبی برای بازارهاست.

وال استریت نسبت به آینده بخش انرژی بسیار خوش‌بین است. حتی برخی تحلیلگران گفته‌اند که در سال ۲۰۲۲ شاهد قیمت‌های بالاتری برای نفت خام خواهیم بود. بانک بارکلیز با اشاره به اینکه برنامه آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت دولت بایدن قدرت کاهش قیمت‌ها را ندارد، پیش‌بینی کرده که میانگین قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا در سال ۲۰۲۲ به ۷۷ دلار خواهد رسید. همچنین اگر دامنه همه‌گیری ویروس کرونا محدودتر شود، میزان تقاضای نفت و قیمت این کالا بیش از پیش رشد خواهد کرد. بانک گولدمن ساکس هم پیش‌بینی کرده که قیمت نفت برنت تا سال ۲۰۲۳ به بشکه‌ای ۸۵ دلار خواهد رسید.

در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران به دنبال بهترین سرمایه‌گذاری در بخش انرژی هستند. اویل پرایس در گزارشی دو شرکت را معرفی و اعلام کرده که بیشترین سود سهام را در سال ۲۰۲۲ پرداخت خواهند کرد و به همین دلیل خرید سهام آنها .

اکسون موبیل

به عنوان بزرگترین شرکت نفت و گاز آمریکا، اکسون موبیل در حوزه پرداخت سود سهام نیز سرآمد است. در چند سال گذشته که قیمت نفت و گاز با کاهش همراه بود، اکسون برای حفظ این جایگاه و ادامه سنت همیشگی سرمایه‌گذاری‌های کلان، تلاش زیادی به خرج داد. با افزایش قیمت انرژی در سال گذشته، این غول نفتی جهان به حجم بالایی از نقدینگی (۹.۳ میلیارد دلار) دست یافت و جایگاه خود را حفظ کرد.

کونوکوفیلیپس

به عنوان بازیگر بزرگ صنعت شیل، کونوکوفیلیپس در حوزه‌های نفت سنگین، ال‌.ان.جی، ماسه‌های نفتی، ذخایر متعارف و غیرمتعارف نفتی، گاز شیل و دیگر فعالیت‌های تولیدی انرژی حضور دارد. بانک آمریکا با توصیه به خرید سهام این شرکت گفته است که کونوکوفیلیپس یک ماشین چاپ پول با بازده چشمگیر است. اما موضوع به همینجا خلاصه نمی‌شود. در حالی که بانک آمریکا آینده خوبی را برای سهام کونوکوفیلیپس پیش‌بینی می‌کند، این شرکت از پرداخت ۷ میلیارد دلار سود نقدی به سهامداران در سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

کد خبر 444714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =