لحظه به لحظه با بازار ۱۹ دی ۱۴۰۰

بازار سهام در روز گذشته به سیگنال‌های مخابره شده از برجام واکنش نشان داد.

به گزارش صدای بورس؛ بازار سهام در روز گذشته به سیگنال‌های مخابره شده از برجام واکنش نشان داد. گروه بانک و بیمه در بورس دیروز رشد داشتند. این رشد وضعیت بازار را تا میانه مثبت نگه داشته بود اما در ادامه و با افت قابل توجه سایر گروه‌ها بازار نیز منفی شد. حال باید دید بازار سهام امروز تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.


 ۱:۳۰

افت ۲۵هزار و ۶۸۰واحدی شاخص کل (۱.۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۶هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۱.۶۶درصد افت کرد.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۲درصد یعنی ۸۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «قند و شکر» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «وگردش» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «قنقش»، «توسن» و «شفنح» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران معادل ۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی قند نقش جهان با برتری ۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۹۰ میلیارد تومان بود.


۱۲:۱۰

کساوه تک نماد مثبت و متعادل کاشی و سرامیکی ها است.


۱۲:۰۵

انبوه سازی ها نیز با قدرتنمایی فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنن. در این میان ثشرق، ثبهساز، وثخوز و ثباغ مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۲:۰۰

فشار فروش در رایانه ای ها محسوس است. در این میان فن آوا و پرداخت مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. توسن نیز تک نماد پر تقاضای گروه است.


۱۱:۵۰

چند رشته ای ها نیز با برتری فروشندگان یکپارچه منفی افت قیمت را تجربه می کنند.


۱۱:۳۰

مخابراتی ها با قدرتنمایی فروشندگان یکپارچه منفی افت قیمت را تجربه می کنند.


۱۱:۰۵

کانه های فلزی با برتری فروشندگان یکپارچه منفی داد و ستد می شوند.


۱۱:۰۰

بهبود نسبی تقاضا در خودرویی ها محسوس است.


۱۰:۴۵

قندی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با گرایش منفی داد و ستد می شوند. در این میان قیستو و قتربت در مدار مثبت داد و ستد می شوند.


۱۰:۱۵

برتری فروشندگان در نفتی ها محسوس است. در این میان شزنگ تک نماد مثبت و پرتقاضای گروه است.شبندر، شپنا، شتران، شاوان ،شسپا، شبریز، شبهرن، شرانل و شراز نیز با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۱۵

در میان افت قیمت بیمه ای ها وسین و میهن مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۱۰

بیشترین حجم معاملات 
خودرو ۲۷۴ میلیون سهم
خساپا ۱۳۰ میلیون سهم
وبصادر ۸۸ میلیون سهم
زقیام ۷۹ میلیون سهم
شسینا ۷۲ میلیون سهم


۱۰:۱۰

اطلاعات بازار:
شاخص کل ۱,۳۴۹,۵۸۷     
۱۲۸۷۱.۱۴ واحد منفی
ارزش بازار ۵۴,۰۷۴,۳۳۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۰,۹۲۲ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۹۶۹  میلیارد سهم
نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فولاد ۱۸۲۷ واحد منفی
شبندر ۸۳۷ واحد منفی
شپدیس ۸۱۴ واحد منفی
شپنا ۸۰۰ واحد منفی
نوری ۷۸۳ واحد منفی
فملی ۶۹۸ واحد منفی
شتران ۶۷۴ واحد منفی


۱۰:۰۵

برتری فروشندگان در نفتی ها محسوس است. در این میان شزنگ تک نماد مثبت و پرتقاضای گروه است.شبندر، شپنا، شتران، شاوان ،شسپا، شبریز، شبهرن، شرانل و شراز نیز با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۰۰

فلزات اساسی نیز با فشار فروش افت قیمت را تجربه می کنند. نمادهای فملی، فولاد، فخوز، ذوب ، فاسمین، فجر، وسدید، فنوال ،کاوه، فسبزوار و فسپا با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. فسرب، فپنتا، فالوم و فافق نیز از جمله نمادهای پرعرضه گروه اند. در این میان فنورد و زنگان مثبت و متعادل  معامله می شوند.


۹:۴۵

شیمیایی ها نیز با برتری فروشندگان با گرایش منفی داد و ستد می شوند. نمادهای نوری، پترول، فارس، شپدیس، آریا، شگویا، زاگرس، شصدف، شفن، تاپیکو، شبصیر و بوعلی با گرایش منفی، متعادل معامله می شوند. شسینا، شاراک، شتوکا، شپترو و شغدیر نیز نمادهای پر عرضه گروه اند. در این میان شمواد، قرن، شرنگی و ساینامثبت و متعادل داد و ستد می شوند. شپلی نیز تک نماد پرتقاضای گروه است.


۹:۲۸

بازار که روز گذشته را با اقابل به گروه های اصطلاحا برجامی سپری کرد با انتشار اخبار بیشتر و مثبت از مذاکرات، امروز دیگر در همان گروه ها نیز خریدار نیست و شاهد فشار فروش یکپارچه در بازار هستیم.


۹:۲۶

بانکی ها با گرایشی منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای وتجارت، وبملت، وبصادر، وپارس ،سامان، سامان، وشهر ،وکار، وزمین با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. نمادهای وگردش، وخاور و وملل با گرایش مثبت، متعادل اند. وسالت نیز تک نماد پر تقاضای گروه است.


۹:۲۰

خودرویی ها امروز با معاملاتی سبز رنگ همراه اند. نمادهای خودرو، خساپا، خگستر، خنصیر، خبهمن، خپارس، خزامیا، ختوقا، خمحرکه، خریخت، ورنا، خاذین، خمهر، ختراک، خچرخش و تشتاد با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. خکاوه، ختوقا، خلنت و خعمرا نمادهای پرتقاضای گروه اند. در این میان خزر، خمحور، خموتور، خکمک، خوساز، خپویش، حکرمان و ختراک با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۹:۰۵
بازار نوسان منفی و کم حجم آغاز به کار کرده است.


۸:۴۵

🔹برترین‌های تقاضای بورس
پدرخش
پارند
خلنت

🔹بیشترین عرضه بورس
وسخوز
قنیشا
وسرضوی

🔹برترین‌های تقاضای فرابورس
اعتماد
زقیام
آکورد

🔹بیشترین عرضه فرابورس
سدبیر
شگامرن

کد خبر 444511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    با سلام اگر صرافی های بازار دیجیتال تعطیل گردد بی شک بازار سرمایه ریالی بهبود میابد.