۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
 سدهای تهران تشنه‌تر شدند

ذخایر آب سدهای پنجگانه استان تهران ۲۵۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته همچنین میزان بارندگی‌ها در مقایسه با سال آبی گذشته نیز کاهش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش صدای بورس، حجم آب سدهای تامین‌کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر ۳۴۲ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با ذخیره ۵۹۷ میلیون مترمکعبی مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۵۵ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۷۴.۶ میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکرد این شرکت ثبت شده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، حداقل ۱۳۴.۲ میلی‌متر و در بلندمدت نیز ۸۹.۹ میلی‌متر بارش در حوزه عملکرد این شرکت، به ثبت رسیده بود.

میزان بارندگی‌ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴۴ درصدی همراه بوده است، با توجه به کاهش ذخایر آبی سدها به واسطه خشکسالی و کم آبی در سال‌های اخیر، جبران این کاهش به زودی محقق نخواهد شد.


بیشتربخوانید:با بی‌سابقه‌ترین خشکسالی مواجهیم


یوسف رضاپور، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص وضعیت سدهای مورد بهره‌برداری شرکت اظهار کرد: حجم آب سد امیرکبیر حدود ۴۹ میلیون مترمکعب است، در حالی که این میزان در زمان مشابه سال گذشته ۱۰۲ میلیون مترمکعب بوده و حجم آب سد طالقان نیز از ۲۵۸ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۱۸۱ میلیون مترمکعب و همچنین حجم آب سد لار از ۵۱ میلیون مترمکعب به ۱۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش ایسنا،طبق اعلام وزارت نیرو، رضاپور در ادامه افزود: حجم آب ذخیره شده در سد لتیان در سال گذشته حدود ۲۹ میلیون مترمکعب بود که امسال به ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده، همچنین حجم آب سد ماملو از ۱۵۸ میلیون مترمکعب به ۷۳ میلیون مترمکعب رسیده است که کاهش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر ضرورت اقدام درباره مدیریت و کنترل مصرف آب در بخش شرب برای مقابله با کم آبی ‌در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: برای عبور از این بحران، همدلی و همکاری مردم و مسئولان امری اجتناب ‌ناپذیر و مهم است تا بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تابستان پیش‌رو که روزهای اوج مصرف آب خواهد ‌بود، مشکلی به جهت تأمین آب شرب پایدار و خدمت رسانی به مردم نداشته باشیم.

کد خبر 444391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =