آغاز پذیره‌نویسی اوراق اجاره سهام « تابان »

از امروز پذیره‌نویسی ۴ هزار میلیارد تومان اوراق اجاره سهام شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا با نرخ ۱۸ درصد سالانه باهدف تأمین مالی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا برای تأمین مالی یکی از پروژه‌های خود اقدام به انتشار ۴ هزار میلیارد تومان اوراق اجاره در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس کرده که پذیره‌نویسی آن از امروز آغاز شده و تا ۱۹ دی ماه ادامه خواهد یافت.

طرح توسعه‌ای این شرکت پروژه HDPE/LLDPE شرکت نگین مهستان کنگان است که با اجرای این طرح ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین و سبک خطی در این مجموعه فراهم خواهد شد.

جزییات پذیره‌نویسی اوراق تابان

طول عمر اوراق یادشده ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد سالانه است که اجاره‌بهای آن هر ۳ ماه یک‌بار از تاریخ انتشار پرداخت خواهد شد. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی تیر سوم است و رکن متعهد پذیره‌نویس و بازار گردان این اوراق را سه تأمین سرمایه برعهده‌ گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش تأمین سرمایه نوین، ۲۰ میلیون ورقه در نماد «تابان ۰۵»، تأمین سرمایه کاردان، ۱۰ میلیون ورقه در نماد «تابان ۰۶» و تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، ۱۰ میلیون ورقه در نماد «تابان ۰۷» را متعهد شده‌اند. همچنین شرکت کارگزاری خبرگان سهام نیز عاملیت فروش این اوراق را بر عهده دارد.

شایان ذکر است این دومین باری است که شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا با بهره‌گیری از سازوکار اوراق اجاره سهام و از بستر بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، اقدام به تأمین مالی می‌کند.


بیشتر بخوانید:

گره کـور / پرونده آزادسازی سهام عدالت همچنان باز است


این شرکت پیش‌ازاین در سال۱۳۹۹، از طریق سازوکار رتبه اعتباری و تعدیل وثایق با استفاده از اوراق اجاره سهام، تأمین مالی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان را از بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران انجام داده بود.

شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا در حال حاضر، جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری اهداف به شمار می‌رود و واحد تجاری نهایی گروه، موسسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت است. عمدتاً تمرکز این گروه بر سرمایه‌گذاری در شرکت‏های تولیدکننده روانکارها و محصولات جانبی روانکارها، قیر، متانول، اتیلن و پلی‌اتیلن و همچنین شرکت‌های خدمات دهنده‌ی صادرات نفت و فرآورده‌های مربوطه است.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، تفاوت تأمین مالی سال گذشته این شرکت با تأمین مالی امسال در رتبه اعتباری گروه پتروشیمی تابان فردا است. به‌این‌ترتیب که بر اساس رتبه‌بندی موسسه رتبه‌بندی اعتباری پارس کیان، رتبه اعتباری بلندمدت شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا در سال گذشته و زمان انتشار اوراق اجاره سهام ۳ هزار میلیارد تومانی A- بود اما در سال جاری این رتبه به A ارتقا یافته است.

کد خبر 444353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =