تاثیر بازگشایی شستا بر بازار سرمایه

شستا با افزایش سرمایه بیش از ۱۰۵۲ درصدی، رکورد بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بازار سرمایه ایران را از آن خود کرد.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ افزایش سرمایه بیش از ۱۰۵۲ درصدی شستا یکشنبه ۱۲ دی ماه بعد از یک سال کش و قوس به تایید بورس رسید. این نماد سیگنال مثبتی است که امید می‌رود بعد از بازگشایی، لیدری بازار را به دست بگیرد و بازار را مثبت کند.

حامد ستاک، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تاثیر افزایش سرمایه بر روند کلی بازار گفت: روند بازار سرمایه به شرایط کلی بازار مرتبط است و در بسیاری از مواقع منفی بودن بازار سرمایه خبرهای خوبی همچون افزایش سرمایه را نیز بی‌تاثیر می‌کند و در بسیاری از مواقع نیز خبر بد بر شرایط خوب بازار اثر نمی‌گذارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازگشایی شستا می‌تواند لیدری این نماد را به سمت مثبت شدن در پی داشته باشد، افزود: شستا یکی از سهم‌های بنیادی بازار است و افزایش سرمایه‌ با این حجم، می‌تواند برای هر سهمی، لیدری بازار را به همراه داشته باشد، اما عامل اصلی و تعیین‌کننده مثبتی بازار مربوط به شرایط کلی بازار است.


بیشتر بخوانید:

جهش سرمایه «شستا»
افزایش سرمایه شستا تصویب شد/ امروز شستا چقدر می‌ارزد


ستاک در در ارتباط با پیشنهاد خرید، فروش و یا نگهداشت شستا گفت: از لحاظ بنیادی، شستا یکی از سهم‌های بنیادی بازار سرمایه است و با توجه به ریزش‌های سال گذشته، ارزش سهام این غول بورسی در ارزندگی آن است اما توصیه برای معامله در این سهم بستگی به چشم‌اندازی دارد که سهامدار تعریف کرده است. درست است که شرایط کنونی بازار سرمایه چندان باب میل سهامدار نیست اما در بلندمدت سهم‌های بنیادین سودآوری خوبی خواهند داشت.

مثبت شدن بازار در روز بازگشایی نماد شستا به بازار و حمایت‌ها از این سهم بستگی دارد، در این حمایت بازارگردان شستا نقش موثری دارد و اگر قدرت داشته باشد به راحتی می‌تواند با افزایش سرمایه‌ای که انجام داده، از سهام این شرکت حمایت کند.

افزایش سرمایه شستا تصویب شد/ امروز شستا چقدر می‌ارزد

گفتنی است، در مجمع عمومی فوق‌العاده شستا، تصویب شد که سرمایه این شرکت از ۱۴ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۶۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش پیدا کند.

شرکت آنتی بیوتیک و سیمان آبیک در آستانه بورسی شدن

علی رستمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» در پاسخ به این پرسش که از زیرمجموعه‌های شستا چند شرکت تا پایان سال عرضه اولیه می‌شوند، به صدای بورس اظهار کرد: عرضه اولیه ۴ زیرمجموعه در برنامه‌های آینده شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی قرار گرفته است. شرکت آنتی بیوتیک و سیمان آبیک در اولویت ورود بورس قرار دارند.

شستا ۲ ونیم برابر بزرگتر می‌شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: از جمله مهمترین برنامه‌های آینده شستا، سرمایه‌گذاری ۴۰۰ هزار میلیاردی در نفت، گاز، پتروشیمی و معدن است. با برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، شستا در حوزه‌های مختلف ۲ و نیم برابر، بزرگتر می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:

شستای ۱۶۳ هزار میلیارد تومانی


پرداخت سود سهام شستا از طریق سجام

وی در ارتباط با نحوه پرداخت سود سهام شستا به سهامداران خاطرنشان کرد: پرداخت سود سهام شستا و زیرمجموعه‌های آن به طور کامل از طریق سجام انجام می‌شود.
مدیرعامل شستا گفت: بودجه ۱۴۰۰ محقق شده و بیشتر از بودجه به فروش و سود دست پیدا کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: نفت، گاز و پتروشیمی ۵۰ درصد و صنایع معدنی و فلزات اساسی ۲۰ درصد از وزن صنایع هدف در تعریف و اجرای پروژه‌های شستا را شامل می‌شود.

۲ عرضه اولیه شستا تا پایان سال/  شستا سجامی است

آخرین وضعیت پروژه‌های گروه شستا

رستمی در ارتباط با آخرین وضعیت پروژه‌های گروه شستا گفت: ۷۸ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی تامین، ۲ درصد سرمایه‌گذاری دارویی تامین، ۴ درصد سرمایه‌گذاری سیمان تامین، ۸ درصد سرمایه‌گذاری صدر تامین، ۶ درصد سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، ۱ درصد مدیریت توسعه انرژی تامین، ۱ درصد خدمات ارتباط رایتل است.

۲ عرضه اولیه شستا تا پایان سال/  شستا سجامی است

کد خبر 444278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرسول حسین زاده فده IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    چرا بزرگترین افزایش؟؟؟ این همه شرکت بالای 1052درصد افزایش به صورت یکجا دادند . یکی مثلا شسینا یا کرمان یا خگستر و خودرو و ...
  • محسن IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    سلام ووقت بخیر!ممنون میشم این سوال من رو جواب بدین؟؟ سود مجامع وافزایش سرمایه های قبلی که اخریش تقریبا یکماه پیش واریز شد رو منی که نه به سجامم اومده ونه ازطریق بانک نگرفتم از بین میره یا پابرجاست برای دریافتش !!واینکه اصن چطور بگیرمش اگه پابرجاس!!ممنون میشم این سوال مهم رو لطف کنید بگید؟!!!!!!👌👌💕💗💗💗🌷🌷🌷🌷

    پاسخ سایت: سود مجامع از بین نمی‌رود. شما باید در سجام ثبت نام کنید تا سودتان را دریافت کنید. هر زمان ثبت نام کردید، دریافت می‌کنید

  • حمید جعفریان IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    بزرگترین افزایش سرمایه در نماد کارتن سازی ایران در سال 99 انجام شد.