بودجه ۱۴۰۱ در ترازوی نقد

همایش تحلیل و بررسی بودجه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

به گزارش صدای بورس، همایش تحلیل و بررسی بودجه ۱۴۰۱ برگزار می شود. برگزار کننده این همایش گروه مالی سرمایه و دانش و دبیر آن نیز محمد یوسف امین داور خواهد بود.

اعضای پنل را حسین عبده تبریزی، علیرضا کاشی توکلی (معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه گذاری)، شهریار هاشمی (عضو هیات مدیره گروه مالی مهرگان) تشکیل می دهند. این نشست روز شنبه ۱۸ دی ماه از ساعت ۱۵ شروع خواهد شد و بخش اصلی آن تا حدود ساعت ۱۸ به پایان می رسد.

محمدحسین مستخدمین حسینی مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه و دانش گفت: در هفته‌های گذشته دولت سیزدهم بودجه خود را با محوریت رشد اقتصادی و کنترل تورم تقدیم مجلس کرد که در آن توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت‌های تولیدی کرده است. امیدواریم این جهت گیری در ماه های آینده نیز حفظ شود.

بودجه ۱۴۰۱ در ترازوی نقد

مجری و برگزارکننده همایش تحلیل و بررسی بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: نشست تحلیل و بررسی بودجه ۱۴۰۱ ، به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول شامل ارائه دبیر که آمار کلی و نکات مهم بودجهدر آن مطرح می شود. سپس حسین عبده تبریزی، در مورد بودجه و اقتصاد کلان و تاثیرات بودجه روی پارامترهایی نظیر نقدینگی و نرخ رشد اقتصادی اریه خواهد داشت. علیرضا کاشی توکلی، سناریوهای کسری بودجه و انتشار اوراق مالی برای تامین آن و شهریار هاشمی، تاثیر تغییر فرمول و نرخ خوراک گازی پتروشیمی و گاز مصرفی فولادی ها و سناریوهای مختلفی که بر آن امکان پذیر است، صحبت می کنند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه و دانش در رابطه با بخش دوم این مراسم افزود: بعد از ارایه اعضا به پرسش پاسخ به صورت پنل پرداخته می شود. در این بخش به سوالاتی همچون، بررسی موضوع تولیدکنندگان اوره با تمرکز بر طلب از دولت بابت ارزان فروش، مالیات سود سپرده اشخاص حقوقی با تمرکز بر صندوق های سرمایه گذاری، داستان افزایش مبلغ حقوق دولتی معادن، حذف ارز ترجیحی و صنایع مرتبط با آن و موضوع تعیین نرخ تسعیر ارز بانک ها و بحث در دسترس بودن ارزهای خارجی پاسخ داده خواهد شد. همچنین موضوعات مربوط به مالیات, اعم از کاهش مالیات تولیدی ها، لغو معافیت مالیات VAT مناطق آزاد، لغو معافیت مالیاتی صادرات مواد خام و نیمه خام، مالیات بر ثروت (املاک و خودرو) رشد مالیات عملکرد پیش بینی شده در بوردجه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


علاقمندان می توانند برای حضور در این گردهمایی به شماره ۸۸۱۰۹۳۷۳-۰۲۱ جهت ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر 444277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =