زمین‌خواری از نظر مساحت دو برابر شد

آذرماه امسال ۴۷۹ مورد تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت ۳۲۳ هکتار صورت گرفت که از نظر تعداد افزایش محسوسی نسبت به ماه گذشته نداشت اما به لحاظ مساحت تقریبا دو برابر شد.

صدای بورس- فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۴۷۹ مورد تعرض و رفع فوری آنها در زمین‌های دولتی به مساحت ۳۲۳ هکتار در آذرماه ۱۴۰۰ خبر داد. این آمار در آبان ماه به ترتیب از نظر تعداد ۴۴۵ مورد و از نظر مساحت ۱۱۵ هکتار بود که نشان می‌دهد در آذرماه با رشد ۱۸۰ درصد مواجه شده است. جمع اجرای احکام در آذرماه نیز ۵۷ مورد به مساحت بیش از ۹۷ هکتار و ارزش ۸۲۶ میلیارد تومان بوده است.

آن‌طور که جواد خردمند گزارش داده، استان خوزستان با ۱۳۸ مورد تعرض، تهران با ۶۹ مورد، جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) با ۴۱ فقره تعرض به ترتیب بیشترین تعرض را در بین استان‌ها داشتند. در استان‌های سمنان، و اردبیل نیز هیچگونه تعرضی ثبت نشد. او میزان دریافت گزارش مردمی از وقوع تصرف را ۶۷۳ مورد عنوان کرد.

بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تعرض به اراضی دولتی در استان‌های مختلف و عملکرد یگان حفاظت سازمان، آذر امسال (۱۴۰۰)، شاملِ رفع ۳ مورد تعرض از ۲۸ هزار و ۱۸۲ مترمربع اراضی در آذربایجان‌شرقی، رفع ۸ مورد تعرض از ۶۱ هزار و ۴۷۶ مترمربع اراضی در آذربایجان‌غربی، رفع ۱۲ مورد تعرض از ۹۴ هزار و ۸۲۴ مترمربع اراضی در اصفهان، رفع ۱۵ مورد تعرض از ۵۰ هزار و ۵۰۱ مترمربع اراضی در البرز است.

همچنین رفع ۴۱ مورد تعرض از ۱۱ هزار و ۵۷۴ مترمربع اراضی در ایرانشهر، رفع ۱۰ مورد تعرض از ۲ هزار و ۸۳۴ مترمربع اراضی در ایلام، رفع ۳۶ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۵۳۰ هزار و ۶۲۰ مترمربع اراضی در بوشهر، رفع ۶۹ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۹۸ هزار و ۸۱۰ مترمربع در استان تهران، رفع یک مورد تعرض از ۲۵۰ مترمربع اراضی در جنوب کرمان، رفع ۲ مورد تعرض از ۱۴۸ هزار و ۷۴۳ مترمربع اراضی چهارمحال‌وبختیاری، رفع ۶ مورد تعرض از ۴۰ هزار و ۸۷۵ مترمربع اراضی خراسان‌جنوبی، رفع ۹ مورد تعرض از ۴۹ هزار و ۱۵۰ مترمربع اراضی خراسان‌رضوی، رفع ۲ مورد تعرض از ۱۰۰ هزار و ۵۲۰ مترمربع اراضی خراسان‌شمالی، رفع فوری تعرض از ۱۳۸ مورد از ۹۰۶ هزار و ۷۱۶ مترمربع زمین در استان خوزستان بخش دیگری از عملکرد یگان حفاظت در آذر ۱۴۰۰ گزارش شد.

خردمند همچنین رفع دو مورد تعرض از اراضی به مساحت ۲۴۹ هزار مترمربع در زنجان، رفع ۳ مورد تعرض از ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی در سیستان‌وبلوچستان، رفع یک مورد تعرض از ۲ هزار مترمربع اراضی در شرق سمنان، رفع ۳۳ مورد تعرض از ۴۲۳ هزار و ۵۲ مترمربع اراضی در فارس، رفع ۳ مورد تعرض از ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع اراضی در استان قزوین، رفع یک مورد تعرض از ۲ هزار مترمربع اراضی در استان قم، رفع ۸ مورد تعرض از ۱۰ هزار و ۷۸ مترمربع اراضی در استان کردستان، رفع ۱۴ مورد تعرض از ۵۵ هزار و ۲۴۳ مترمربع اراضی در کرمان را از جمله تلاش‌های یگان در این استان‌ها برشمرد.

به گفته وی، رفع ۲ مورد تعرض از ۴۵۰ مترمربع اراضی در کرمانشاه، رفع ۴ مورد تعرض از ۴۷ هزار و ۲۴۸ مترمربع اراضی در کهگیلویه‌وبویراحمد، رفع ۳ مورد تعرض از ۱۵هزار و۸۰۰ مترمربع اراضی در استان گلستان، رفع ۲ مورد تعرض از ۷ ‌هزار و ۷۰۰ مترمربع اراضی در گیلان، رفع یک مورد تعرض از ۱۰ ‌هزار و ۲۰۷ مترمربع اراضی در لارستان، رفع ۲ مورد تعرض از ۵۱ هزار مترمربع اراضی در لرستان، رفع یک مورد تعرض از ۳۰۰ مترمربع اراضی مازندران، رفع ۲۱ مورد تعرض از ۹ هزار و ۳۹۰ مترمربع اراضی در مرکزی، رفع ۷ مورد تعرض از ۳ هزار و ۷۹ مترمربع اراضی در هرمزگان، رفع تعرض از ۶ مورد اراضی دولتی به مساحت ۴ هزار و ۶۶۸ مترمربع در استان همدان، و رفع ۱۲ مورد تعرض از ۲۱ هزار و ۸۵۰ مترمربع اراضی در استان یزد، از دیگر مواردی است که یگان در استان‌ها برای آذر ۱۴۰۰ به انجام رسانده است.

کد خبر 443821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =