تداوم جهش تولید میلیاردی و صادرات توسط « دسبحان »

مدیر عامل "دسبحان" اظهار داشت: در زیرساخت شرکت سبحان دارو، تجهیزات جدیدی اضافه شده و استفاده از این موارد به ایجاد ظرفیت‌های جدید منجر شده و افزایش تولید خواهیم داشت.

عمده مواد اولیه داروهای اعصاب و روان در ایران تولید نمی‌شود و ارز دولتی می‌گیرند، همچنین هرچه سبد محصولاتی که در بازار ارائه می‌شود متوازن تر باشد، سطح تخفیفات کاهش می‌یابد.

افزایش مصرف داروهای اعصاب و روان

علی گودرزی مدیرعامل سبحان دارو با بیان این مطلب گفت: اگرچه در مرداد ماه اولین تسهیلات ارزی خود را دریافت کردیم و تا این تاریخ هیچ ارز حمایتی به دسبحان ندادند، اما پنج ماه محصولاتی را تولید کردیم که به وفور در بازار وجود داشت. گودرزی با اشاره به اینکه سبحان دارو در سبد محصولات تولیدی خود، بیش از ۸۰ قلم داروی اعصاب و روان دارد که تقریبا ۵۰ درصد از محصولات شرکت را تشکیل می‌دهند تصریح کرد: همیشه دو بحث مهم در سودآوری شرکت‌های دارویی وجود دارد، ابتدا بحث قیمت‌گذاری و سپس دریافت ارز بوده که هر دو این موارد دست سازمان غذا و دارو است. وی معتقد است: مصرف داروهای اعصاب و روان در پساکرونا کاملا افزایش خواهد داشت، و در چندسال آینده نیز روندی صعودی دارد.


  • بیشتر بخوانید:

جدیدترین مقاومت « فارس » در چه محدوده ای است؟


تداوم روند افزایش تولید

مدیر عامل "دسبحان" اظهار داشت: در زیرساخت شرکت سبحان دارو، تجهیزات جدیدی اضافه شده و استفاده از این موارد به ایجاد ظرفیت‌های جدید منجر شده و افزایش تولید خواهیم داشت. البته در سال گذشته برای اولین بار از مرز تولید ۳ میلیارد عبور کرده و به ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون عدد رسیدیم. امسال هم به ۴ میلیارد عدد خواهیم رسید و طبق برنامه ریزی‌ها در سال آینده با همین روند به ۵ میلیارد خواهیم رسید.

تحقق جهشی مطلوب

گودرزی با اشاره به اینکه به کشورهای گرجستان و تاجیکستان صادرات داریم، از افزایش مقاصد صادراتی "دسبحان" خبر داد و افزود: قصد داریم وارد بازار اوکراین شویم، چرا که اوکراین‌ هاب منطقه‌ای است و اگر به آن دست یابیم می‌توانیم به اروپای شرقی و حوزه CIS ورود کنیم. مدیر عامل سبحان دارو بیان داشت: با افزایش قیمت دلار، بحث صادرات حائز اهمیت‌تر می‌شود. بر این اساس با توجه به پیش‌بینی‌ها به عراق، افغانستان و قرقیزستان نیز صادرات خواهیم داشت که این صادرات می‌تواند حجم زیادی ارز آوری برای شرکت داشته و در عین حال می‌توان از ارز آن برای واردات نیز استفاده کرد. گودرزی با اشاره به اینکه ۱۵ محصول جدید در لاین اعصاب و روان، قلبی و عروقی توسط دسبحان تا پایان سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه خواهد شد گفت: در صورت اختصاص حذف دلار حمایتی، ظرفیت شرکت‌هایی همچون سبحان دارو ۴ الی ۵ برابر خواهد شد و می‌توانیم تا ۵ میلیون دلار صادرات داشته باشیم. البته امسال با توجه به محدودیت‌ها، امیدواریم میزان صادرات به یک میلیون دلار برسد که جهش مطلوبی برای عملکرد "دسبحان" خواهد بود.

کد خبر 443745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =