ابهامات تمام نشدنی / کلاف سردرگم اقتصادی

وجود ابهامات مذاکرات هسته‌ای و چالش‌های زیاد مذاکرات از یک سو و تنش‌های مختلف سیاسی موجب ترس سرمایه‌گذاران شده است

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ با توجه به این که قیمت بسیاری از سهام‌ها به نقاط جذابی رسیده، در نبود عرضه‌های قوی با کوچکترین تحرک در سمت تقاضا به راحتی با رشد شاخص مواجه خواهیم شد؛ هرچه ابهام کم رنگ‌تر شود شاهد ورود نقدینگی بیشتر خواهیم بود.

مجتبی شهبازی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: بازار سرمایه با وجود مباحث پیش آمده در رابطه با بسته‌های حمایتی دولت و نیز رشد شاخص در آخرین روز آذر ماه کماکان علامتی مبنی بر رونق در آن دیده نمی‌شود.

وی افزود: نبود تقاضا در بازار سرمایه و خروج نسبی پول از بازار و حجم معاملات پایین موید ادامه روزهای سخت در بورس است.

شهبازی تصریح کرد: وجود ابهامات مذاکرات هسته‌ای و چالش‌های زیاد مذاکرات از یک سو و تنش‌های مختلف سیاسی موجب ترس سرمایه‌گذاران شده است. همچنین ابهامات بودجه نیز به این اوضاع نابسامان اضافه شده است که خود به تنهایی چالش‌های بسیاری دارد. در این میان تحلیل یکی از روزنامه‌های به ظاهر طرفدار دولت که سابقه تحلیل‌های اشتباهشان در تمامی عرصه‌ها زبانزد خاص و عام است، موجب بروز اعتراضاتی به این اظهارات شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: آنچه مشخص است، بازار سرمایه در وضعیت ریسکی قرار دارد، اما برای سرمایه‌گذار هوشمند همین دوران پر ابهام و سرشار از ناامیدی بهترین فرصت برای شناسایی و خرید سهام ارزشمند است. این مسائل گفته شده، همیشه و همه دوران‌ها بوده و خواهد بود؛ قطعا در کوتاه‌مدت باعث ایجاد روند منفی شده، ‌اما با گذشت زمان قطعا این فضاهای منفی و نگران‌کننده جای خود را به خوش‌بینی خواهد داد.

به گفته وی، با توجه به این که قیمت بسیاری از سهام‌ها به نقاط جذابی رسیده، در نبود عرضه‌های قوی با کوچکترین تحرک در سمت تقاضا به راحتی با رشد شاخص مواجه خواهیم شد؛ هرچه ابهام کم رنگ‌تر شود شاهد ورود نقدینگی بیشتر خواهیم بود.

کد خبر 443354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود ادیبی نیا IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    منتظر اقدامات مثبت دولت و مجلس در راه اعتلای بازار بورس و سرمایه هستیم.